söndag 10 oktober 2010

Besök



Haft finbesök på Revis, när man får besök måste man se till att det finns nybakat ;) Sagt och gjort slängde jag ihop bullar och en sorts kaka i morse. Glada barn åkte "pinna-kärra"!

Höst





Haft en skön helg på Revsudden. Helt underbart väder, blå himmel, vindstilla och vattnet var underbart klart.

fredag 8 oktober 2010

Vill bara säga


Har varit ofantligt dålig på att höra av mig till gammla vänner och det är absolut inget illa menat det är bara så mycket runt omkring. Tycker om er! ♥

Sant

Bitterhet

Igår vaknade jag med en bitter inställning till livet, kan inte sätta på fingret exakt på vad men ibland känns livet orättvist. Kan tycka och tänka att varför ska våra barn behöva utstå en massa sjukdomar, mediciner, sprutor och annan skit. Jag vet att det finns andra som har det värre men man är ju sig själv närmast eller hur?!
Nu önskar jag inte att någon annan blir sjuk eller så men ibland funderar jag på varför dessa sjukdomsgener hamnade hos just mina barn? Har jag/vi gjort något fel? Jaja man kan ju inte få allt jag har ju så mycket annat att glädja mig åt!

Det var ju dax för 3 omgången med sprutor igår alltså spruta 9, 10, 11 och 12 och igår såg jag att det plågade min lilla prins lite extra. Sprutorna fylls hela tiden med dubbeldos från föregående gången och det spänner mer och mer i hans lilla barnskinn. Åhh, pluttis ibland önskar jag att jag kunde ta en del av den smärtan du känner. ♥
Det är ett himla flängande in till sjukhuset en dag i veckan med prinsen och nu har sessan fått två tider två måndagar i rad. Det ska mätas koncentration av medicinen i blodet ena gången och andra gången ska hon träffa krampexperten.
Fick besök av mamma och pappa igår det gav mig energi och på kvällen kom morbror och kusin hit för att äta kvällsmat. Mycket prat och skratt det stärkte mig och genast blev livet mycket roligare!

Tack alla ni som ger oss energi, ni är guld värda!

Hästar




Ridning med LC tjejerna stod på schemat i tisdags. Herregud det var 15 år sen jag satt på en häst senast men jäklar vad kul det var! Haha några var mer eller mindre skräckslagna när vi gav oss ut på varsin islandshäst. Jag begärde en stor häst för jag tyckte synd om de mindre som behövde ha min tyngd på sig...haha. Det började ju bra med att jag inte kom upp utan fick ställa mig på en pall för att svinga mig upp i sadeln ;) men sen bar det ut i skogen. Härligt härligt men en timma går väääldigt fort så när vi var färdiga så kände några av oss att vi vill ut mer! Tina och jag ska nog göra om detta inom en snar framtid!

Modevisning





Tina den fina bjöd med mig på Kalmar FF modevisning i onsdags, mycket trevligt att titta på, god skumpa och mindre goda snittar. Man kan säga att vi hade bästa platsen och det var inte helt svårt att få spelarna till att posera framför kameran. Tack vännen för att jag fick följa med!
Stod och retade mig på en bloggerska från Kalmar som oxå tyvärr uttalar sig på radion ibland. Vad jag retade mig på? Hmm, det kan få vara min hemlighet :)