torsdag 11 september 2014

Nu kör vi igen

Så här ser det ut 2 minuter efter allergitest på prinsessan. Ni vill inte se hur det ser ut efter 12 minuter...då var hela armen svullen i en enda klump. Blev lite knepigt att urskilja vad hon inte var allergisk emot men de tror på häst och marsvin. Resten är hon super allergisk emot. Nu börjar samma resa som prknsen gjort under 6 år. Tack och lov att det finns hjälp och tack för att våra barnen fått chansen. Det är en dyr och krabbig historia för landstinget. Tusen tusen tack!


Ingen pojkflicka längre...

Intresset för kläder, hår och smink hos vår lilla prinsessa har slagit ner som en bomb i det Nygrenska palatset. Från att ha varit världens pojkflicka med Batman och Spindelmannen som idoler är nu iPaden full av sminkvideos och modebilder. Jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Men en sak är vi alldeles bestämda på, bara smink när man är hemma. Grejen är den att hon är asbra på att få det snyggt. Jag som hade tänkt ta med henne på sminkkurs i tonåren inser att det knappast är något jag behöver göra. Men mamman behöver...

Nu provtagning på sjukhuset.
Ha en bra dag!

Pöss ♥

fredag 5 september 2014

Väck mig när det är över, säg att ingenting har hänt
Låt mig får tro, att det dem säger att jag gjorde är ett dumt och dåligt
Skämt

Kommer säkert skylla allt på mig, att jag förstörde, att sänkte dig
Vill att du behåller mig, behåller mig ett tag till
Se om något finns att reda ut, vi har båda varit här förut
Jag vill att du behåller mig, behåller mig ett tag till

Tro ingenting, inga andra
Inte mig innan allt har kommit fram
Och håll dig från dem som ljuger för att själv få leva
Dem som vill dra oss från varandra

Kommer säkert skylla allt på mig, att jag förstörde, att sänkte dig
Vill att du behåller mig, behåller mig ett tag till
Se om något finns att reda ut, vi har båda varit här förut
Jag vill att du behåller mig, behåller mig ett tag till

Jag vet att jag kan falla I sär
Jag vet att jag har skadat dig förr
Men aldrig på ett sätt som det här
Så väck mig när allting är över

Kommer säkert skylla allt på mig, att jag förstörde, att sänkte dig
Vill att du behåller mig, behåller mig ett tag till
Se om något finns att reda ut, vi har båda varit här förut
Jag vill att du behåller mig, behåller mig ett tag till

Ett tag till, ett tag till

Ett tag till

onsdag 3 september 2014

gode gud låt mig vara, en lycklig idiot
som en pråm nerför floden
ingen når mig där jag ligger å, nej
gud låt mig vara, en lycklig idiot
låt mig aldrig nånsin höra
vad dom viskar bakom ryggen på mig
låt mig förbli, en idiot

himlen faller ner, utanför mitt fönsterglas
molnen spetsas mot trädtoppar dom går i kras
långt i fjärran hörs, sorlet ifrån människor
regnet slår mot taket låter som det alltid gjort

jag har ett hål i min hink, men, det gör mig ingenting
jag har slutat fånga regn, man bara springer runtomkring

gode gud låt mig vara, en lycklig idiot
som en pråm nerför floden
ingen når mig där jag ligger å, nej
låt mig förbli, en idiot

låt dom jaga, skuggorna man aldrig får
nej, jag tar en skål för varje gång som klockan slår
och jag ritar upp världen på en pappersservett
allting är så klart, allting verkar barnsligt lätt
jag tror på fotsteg i sanden, jag tror på tecken i det blå
jag följer linjerna i handen, och jag är glad och sällsam då och då

gud låt mig vara en lycklig idiot
låt mig aldrig nånsin höra,
vad dom viskar bakom ryggen på mig
låt mig förbli, en idiot
jag vill la la la la på en sprucken trästol
i ett fält av oklippt gulnat gräs
oh, jag vill bara vara här

gode gud låt mig vara, en lycklig idiot
som en pråm nerför floden
ingen når mig där jag ligger å, nej
låt mig förbli, en idiot
en lycklig idiot


Som den cykelnörd jag blivit var jag tvungen att skaffa mig ett par vadderade byxor. Satan i gatan vad ont mellan benen man får när man är ute och trampar. Igår cyklade jag 6 mil det ni! Hur eller hur skaffade jag detta på hör och häpna Lidel...rena fyndet. Löp och köp!

I måndags fyllde den här godingen 12 år. Tänk vad tiden går. Du är vår förstfödde och vi älskar dig gränslöst!