Att vara stark är inte att springa fortast eller hoppa högst
Att vara stark är inte att veta bäst eller vara främst
Att vara stark är att tänka om när livet inte blir som du planerat
Att vara stark är att se möjligheterna i det som verkar omöjligt
- att kämpa trots motvind och låta det bli en utmaning
onsdag 25 februari 2015
lördag 14 februari 2015
Glad alla hjärtans dag!
Startade dagen med hjärtansmörgåsar och kokta ägg! Barnen fick varsin påse med presenter och Tobbe fick de sedvanliga kalsongerna :) Jag blev jätteöverraskad när de plockade fram presenter till mig! Bok och choklad!
Älskar min lilla familj till månen och tillbaks.
Hoppas ni får en mysig dag!
Puss och kram
Ny inramning
Jag har ju länge dragits med eksem och sånt. Detta har spridit sig från huvudet till ansiktet :( Det går ju att fixa med krämer så att det inte kliar...men det haf gjort att jag tappar mina bryn. Fick nys om en tjej som fixar nya bryn genom att klistra på hårstrån efter hårstrån. Testade det igår ovh så här blev resultatet efter 1 1/2 timme. Håller typ 4 vecor. Jag är så nöjd!
tisdag 3 februari 2015
Hon är för rolig..
...prinsessans läkare. Hon har skickat ett intyg där hon kräver tillsyn på Ester :) Men som hon sa det är ingen idé att jag skriver alla medicinska termer för det kommer rektorerna aldrig begripa sig på i alla fall :)
Hur eller hur har jag ringt, ringt och ringt till skolans rektor men konstigt han ringer aldrig tillbaka. Nästa steg är att ringa skolchefen. När fru Nygren är i farten är hon inte lätt att tas med det ska gudarna veta :)
Prinsessan hade ett anfall till i söndags och läkaren börjar fundera på om den vita snön har något med det att göra. Nu ska vi ringa optikern och kolla hennes ögon.
Nu blir det att laga tacopaj och sen sjuttioelva aktiviteter innan jag går på ännu ett nattskift.
Imorgon är jag äntligen leeedig!
Tjolahoppppp ♥
Hur eller hur har jag ringt, ringt och ringt till skolans rektor men konstigt han ringer aldrig tillbaka. Nästa steg är att ringa skolchefen. När fru Nygren är i farten är hon inte lätt att tas med det ska gudarna veta :)
Prinsessan hade ett anfall till i söndags och läkaren börjar fundera på om den vita snön har något med det att göra. Nu ska vi ringa optikern och kolla hennes ögon.
Nu blir det att laga tacopaj och sen sjuttioelva aktiviteter innan jag går på ännu ett nattskift.
Imorgon är jag äntligen leeedig!
Tjolahoppppp ♥
torsdag 29 januari 2015
Nu är det kokta fläsket stekt!
Jaha just som man är så där sprudlande glad så får man ett slag i magen. Förra veckan blev prinsessan jättedålig. Medvetslös samt en allergichock med andningssvårigheter. Jodå jag var ensam hemma oxå... Fick liv i henne efter en stund och i och med det kunde jag proppa i henne luftrörsvidgande. Tobbe som kom i ilfart slängde in oss i bilen. Halvvägs så ser vi hur armen svullnar och är som om den skulle spricka...det blev bråttom...Väl på sjukhuset fick vi bästa vården som alltid! Efter ett par timmar fick vi åka hem med en lagom speedad tjej. Ett par dagar var hon speedad och nu jäääättetrött. Fast vi klarade det oxå!
Meddelade detta till prinsessans assistent och då kom det...Hon är inte längre prioriterad att ha kvar sin assistent. Det har börjat en tjej som har diabetes och alla resurser läggs på henne. Vilket för mig låter logiskt. MEN Ester har oxå samma rätt till att ha kvar sin assistent, inget snack om saken. Man kan inte ställa barnen mot varandra. Så detta innebär alltså att ingen kommer vara med henne på idrott, raster, utflykter, simhallen. Detta ska en ensam lärare klara. Det hemska i den här historian är att ingen har meddelat oss att assistansen har upphört! Om vi är arga, besvikna, upprörda? Jo tack det kan vi skriva under på.
Idag kommer vi träffa läkare och sköterskor på sjukhuset. Reaktionen på Esters svullna arm tros vara hennes allergivaccination. Det är bara det att den svullnade 1 ½ vecka efteråt...Mycket ovanligt och därför kommer vi övervakas under eftermiddagen så att inget händer igen...
Bästa Maria kommer oxå få informationen ang assistansen. Hon kommer gå i taket. Nu kanske ni undrar varför i helsike ska hon ha en assistent? Jo så här är det, när Ester blir dålig drar hon sig undan från andra blir medvetslös och detta kan leda till riktigt otäcka grejer som ni förstår. Inte något som en stackars lärare kan ansvara för. Ja tänk er själva i simhallen...Har hänt oss i poolen på Revis vid ett tillfälle och då gäller det att vara snabb!
Jag ska börja striden och jag antar att Ester kommer gå förlorande genom den men då kan ingen säga att vi inte försökt! Jag vet inte riktigt hur de tänker men det ska jag ta reda på.
Annars är livet på topp. Träffat gamla goa vänner som gav en enorm energikick! Fått mitt kök i ordning med nya vitvaror och en liten ombyggnation. Badrummet uppfräschat med ny färg och fog. Han är allt bra min man!
Nu har jag fått "spy lite galla" tack för det och puss så länge :)
Meddelade detta till prinsessans assistent och då kom det...Hon är inte längre prioriterad att ha kvar sin assistent. Det har börjat en tjej som har diabetes och alla resurser läggs på henne. Vilket för mig låter logiskt. MEN Ester har oxå samma rätt till att ha kvar sin assistent, inget snack om saken. Man kan inte ställa barnen mot varandra. Så detta innebär alltså att ingen kommer vara med henne på idrott, raster, utflykter, simhallen. Detta ska en ensam lärare klara. Det hemska i den här historian är att ingen har meddelat oss att assistansen har upphört! Om vi är arga, besvikna, upprörda? Jo tack det kan vi skriva under på.
Idag kommer vi träffa läkare och sköterskor på sjukhuset. Reaktionen på Esters svullna arm tros vara hennes allergivaccination. Det är bara det att den svullnade 1 ½ vecka efteråt...Mycket ovanligt och därför kommer vi övervakas under eftermiddagen så att inget händer igen...
Bästa Maria kommer oxå få informationen ang assistansen. Hon kommer gå i taket. Nu kanske ni undrar varför i helsike ska hon ha en assistent? Jo så här är det, när Ester blir dålig drar hon sig undan från andra blir medvetslös och detta kan leda till riktigt otäcka grejer som ni förstår. Inte något som en stackars lärare kan ansvara för. Ja tänk er själva i simhallen...Har hänt oss i poolen på Revis vid ett tillfälle och då gäller det att vara snabb!
Jag ska börja striden och jag antar att Ester kommer gå förlorande genom den men då kan ingen säga att vi inte försökt! Jag vet inte riktigt hur de tänker men det ska jag ta reda på.
Annars är livet på topp. Träffat gamla goa vänner som gav en enorm energikick! Fått mitt kök i ordning med nya vitvaror och en liten ombyggnation. Badrummet uppfräschat med ny färg och fog. Han är allt bra min man!
Nu har jag fått "spy lite galla" tack för det och puss så länge :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

