fredag 5 februari 2010

Sooooool

Man tror knappt att det är sant men jooo, SOLEN finns! Hallelulja!
Visst blir man väl lite lyckligare?!

Har varit i stan en runda, skulle fixa lite piff till hemmet. Jag kom hem med två foto ramar...hur kul var det då?
Nåväl, jag får väl ta en tur nästa vecka oxå.

Nu börjar min jobb helg...inte jätte skoj, men sånt är livet.

Må bäst alla fina ♥

torsdag 4 februari 2010

Torsdag

Färdig städad, kylskåpet fyllt med alla go´saker man kan önska sig, barnen sover och det är alldeles tyst. Underbart är ordet!

Igår var ingen bra dag jag var mest ilsk och trött idag är jag peppad med massa fina ord och uppmuntringar av fina fina vänner ♥ Imorgon är det freeeeedag. Tyvärr jobbar jag hela helgen men jag ska minsann glädjas åt er andra som är lediga :)

Tack för en härlig lunch dejt fina Tina!

Sov sött det ska jag för nu lägger jag mig i renbäddad säng!

Puss, natti natti och tjing tjong!
Låt mig gå i bitar
Jag har gjort något så dåligt igen
Låt mig ha ont
Låt mig skrika färdigt
tills bröstkorgen blir tom…
Låt mig spricka sönder
Det har jag verkligen förtjänat
Hallå, hallå
Låt mig vara dum
det blir din tur om en liten stund

Jag är, är jag? Jag är
inte gjord av sten
Vad är farväl, vad är
inte gjort av sten?

Jag ska fatta mig kort
Jag ångrar allt, jag ångrar allting ont
Jag har skrikit färdigt
och bröstkorgen är tom…
Såg du jag sprack sönder
Kan du få mina armar på plats
Hallå, Hallå
har du blivit stum?
Var jag verkligen så dum?

Jag är, är jag? Jag är
inte gjord av sten
Vad är farväl, vad är
inte gjort av sten?


Visst är han fantastisk Jocke Berg?!
En av mina favorit texter.

onsdag 3 februari 2010

Visste ni...

...att livet är styggt, orättvist, fullt av otrygghet.

Jag är så tom, trött, arg, ledsen, förbannad, likgiltig, frustrerad, rädd.
Nu ska jag försöka sova och hoppas på att det blir en bra dag imorgon.

Sov sött mina små älsklingar ♥

måndag 1 februari 2010

Funderingar



Imorgon är det så dags för den stora undersökningen av lilla sessan...känns jätte jobbigt. Man har rätt mycket funderingar och jag hoppas att alla bitar faller på plats efter imorgon.


Puss på er! ♥

Koppla av...

...är vad jag gjort i helgen. I fredags var vi hos familjen Wiberg/Karlsson, jätte mysigt med god mat och en massa snack. Tusen tack snälla ni!

I lördags var vi på Revsudden, åt mammas fantastiska mat och blev ompysslade. På kvällen blev det tjej fest. Till en början blev allt kaos mitt tåg blev inställt och vi var många resenärer som fick beskedet att ersättnings buss skulle sättas in BETYDLIGT senare...över en timma försenad var jag då äntligen på plats. Fast då kom nästa problem hon som vi skulle gå på festen med var sjuk så vi fick snällt åka iväg till hennes tjejkompis själva. Kan inte säga att jag känner henne har bara träffat henne en gång innan men attans så trevligt vi hade. Sarah, Anna och jag höll låda. Det var toppen tjejer! Ute var det ingen höjdare men eftersom min buss inte gick fören efter två var det bara att hänga i...
Så underbart att få prata och skratta med sina väninnor, mycket av mina funderingar och ångest lättade. Ni är fantastiska!

Söndags morgonen var inte jätte kul....men det gick fint och jag var rätt pigg när vi gick på det trevliga ett års kalaset.

Ha en trevlig afton ♥

Hilda 1 år





Vår lilla älskling Hilda fyller 1 år idag! Igår var det kalas, bjöds på god mat och trevligt sällskap.
Milijoner grattis till Hilda!