fredag 15 mars 2013

Jag vet att du sover
Känner värmen från din hud
Bara lukten gör mig svag
Men jag vågar inte väcka dig nu

Jag skulle ge dig
Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och genomskinlig grå blir jag
Utan dina andetag

Min klocka har stannat
Under dina ögonlock
Fladdrar drömmarna förbi
Inuti är du fjäderlätt och vit

Och utan ett ljud
Mitt hjärta i din hand
Har jag tappat bort mitt språk
Det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och färglös som en tår blir jag
Utan dina andetag

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
Om du inte ser på
Och genomskinlig grå
Vad vore jag
Utan dina andetag

Vad vore jag
Utan dina andetag

Älskade älskade ungar.  Haft en underbar dag i solen.


lördag 9 mars 2013

Måste älska tulpaner! ! Dessa fick följa med mig hem från torget idag. Köpte likadana till mamma som nu pryder hennes fina grav.


Vasen/ljuslyktan jag fick förra veckan när jag slutade på jobbet. Älskar den!!


tisdag 5 mars 2013


Ibland är det mycket...

..på G. Har börjat mitt nya jobb och jag måste säga att det känns riktigt riktigt bra. Det är mycket nytt men det sätter sig väl så småningom.
I helgen blev jag överraskad av "min" föredetta boende och hennes mamma som bjöd mig på middag och så fick jag en fantastisk vas. Blev generad och väldigt rörd. Igår kom det ett kort på posten från en godman som beklagade att jag slutade, tyckte att jag gjort ett bra jobb och önskade mig lycka till. Helt otroligt vad människor är härliga, är så glad i hela mitt hjärta. Måste ju betyda att jag verkligen  gjort ett bra jobb :)

Idag hade jag ett långt samtal med prinsessans läkare. Vi kommer ganska omgående bli inlagda i Kalmar med övervakning under ett par dygn och sen blir det vidare till Lindköping. Nu vill hon gå till botten med det här. Ester ska ju börja förskoleklass till hösten och frågan är ju hur det ska gå med hennes kramper. Det går ju inte lämna henne utan tillsyn. Assistent tycker läkaren är en bra möjlighet.  Hmm, känner på mig att detta blir en kamp mot kommunen. Är så trött på att kämpa...Det positiva är att hon mår bättre idag än vad hon gjorde för en månad sen :)

Vann 249 kronor på tipset idag. Förlängde mitt kort på gymmet. De positiva sakerna tar jag med mig till morgondagen!

Nu är det natta :)

Puss och kram ♥

måndag 4 mars 2013


Nu ska jag gå och sova efter en hel natt av slit och släp...Puss och godnatt