måndag 23 juni 2014

Kapten Röd!

Håll hårt i din goda vän, för där ute finns det gott om ormar
Gå med dom som vill dig väl, även om dina fickor är tomma
Glöm dom som vill sänka dig, sudda bort bad minded tjommar
Ju mera dom spottar på mig, desto snabbare kommer jag blomma
Suddasuddasuddasudda bort dom
Nertryckare finns alldeles för gott om
Suddasuddasuddasudda bort dom
Som hugger dig i ryggen när du vänder dig om
Vi ser dom redan från start, ögonen säger en helt annan sak
Och det visar sig snart att det rötnaste hjärta har helt annat skal
Vi suddar bort alla tungvrickare
Dom blir mätta på att andra blir hungrigare
Dom vill se oss som en byggsten i deras del av system
Så vi rör oss flummigare
Men gropen som dom gräver kommer dom själva falla i
Men när dom slåss för att skydda sin hierarki
För vad tror dom växer upp när så mycket hat gror?
Tänk i andra banor, jag ber dig!
Håll hårt i din goda vän, för där ute finns det gott om ormar
Gå med dom som vill dig väl, även om dina fickor är tomma
Glöm dom som vill sänka dig, sudda bort bad minded tjommar
Ju mera dom spottar på mig, desto snabbare kommer jag blomma
Ställ in ditt sikte på nåt positivt
För något ryggbitande har vi ingen tid
Jo, jag ser dom men jag bara väljer att se förbi
Kan inte låta dom stjäla min energi
Nej, om nån vill hålla ner dig och se dig vissna
Så använd deras hat som en gnista
för vi växer upp med ljuset, kommer ifrån de dunkla
Det är klart dom vill se vår skuta sjunka
Jag ser dom inte på min radar
Så det spelar ingen roll hur många troll som hatar
Jag bara ser aldrig tillbaka
Nej nån guldgrävarvän kommer jag aldrig sakna
Nej en god vän går först
Dom finns vid din sida när sommar blir höst
Skin över dom, låt dom växa
Har inget hat i mitt bröst!
Håll hårt i din goda vän, för där ute finns det gott om ormar
Gå med dom som vill dig väl, även om dina fickor är tomma
Glöm dom som vill sänka dig, sudda bort bad minded tjommar

Midsommar!



Midsommar har varit ett frosseri i god mat och dryck. 
Tårtor i alla dess former ♥

Älskade ungar!


Älskade älskade ungar, vad skulle vi göra utan er? 
Ni är det bästa som någonsin har hänt. 
Älskar er till månen och tillbaka ♥

lördag 21 juni 2014

Underbara människor!

Vilken underbar midsommarafton vi hade igår. Familjen Holm är verkligen världens bästa på att ställa till kalas. Mysigt dukat och en massa god mat och dryck! Vi gick ner till Qvarnaslätt för att ta lite lotter och kolla på folk! Oj vad folk och vad många man kände! Vi kammade hem några chokladkakor men jag tror inte det gick ihop sig ;) Jag brukar inte vara en moralkärring inte alls men fy fan vad illa det såg ut när folk sitter och dricker öl och sprit på en sådan tillställning.  Big NO NO på det!! Drick hemma vettja så slipper det se så billigt ut :)

Nu har vi avnjutit en härlig frukost med jordgubbar! Vi firar 11 årig bröllopsdag idag! Grattis till oss ♥ Tack Tobbe för att du orkar med mig!

Nu ska vi snart packa ihop och åka till bror med familj, där blir det go mat, härligt sällskap och övernattning! Vi lääängtar så till Revsudden. Även om det blir annorlunda idag och att vi kommer sitta tre hus bort och ingen möjlighet att vara där eller använda oss av de saker som vi är vana vid. Vi biter ihop, men det är värst för barnen som skulle vilja ha sina saker och ta dopp i poolen.

Önskar er en riktigt härlig fortsättning på helgen ♥

torsdag 22 maj 2014

Underbar text

It’s my heart you’re stealing
It’s my heart you take
It’s my heart you’re dealing with
And it’s my heart you’ll break

It’s my heart you’re taking
It’s breaking bit by bit
It’s my heart you’re dealing with
But you don’t know about it

If you’d feel like I feel
And if you’d know what I know
I don’t think you’d ever play me
I know you’d never play me

It’s my heart you’re stealing
It’s my heart you take
It’s my heart you’re dealing with
And it’s my heart you’ll break

If you’d feel like I feel
And if you’d know what I know
I don’t think you’d ever play me
I know you’d never play me

I don’t think you’d ever play me
I know you’d never play me

Jag får väl lite på detta :)


Status!!!

Oj det var verkligen länge sen jag skrev ett inlägg. Nu är jag i alla fall opererad och klar för mitt nya liv :) Operationen gick jätte bra och de var lite förvånade när jag var uppe klockan 6 på morgonen och frågade avdelningssköterskan om tidningen hade kommit än :) De skrev ut mig klockan 9 och jag var hemma redan klockan 10. Klart att det gjort skitont och idag är första dagen jag inte haft ont när jag sväljer!!! Kan nog snart vara utan mina 18 värktabletter per dag! Det bästa är att jag inte har snarkat än enda gång, Tobbe har fått kolla så att jag andas eftersom han är van att ligga brevid en skördetröska och nu är det knäpptyst. Ingen ryckig sömn och ja det är sant jag känner mig utvilad när jag vaknar!!! Tjjoohho detta hade jag knappt vågat drömma om!
Alltså det här med tid och dagar jag fattar inte hur snabbt det kan gå, swich så är det måndag och sen fredag igen. Hur är det möjligt? Nu är det 13 hela skoldagar kvar sen är det sommarlov!! Som mina gullungar längtar. Skolavslutningskläder är inhandlat och snart är det dags för besök hos frisören! Idag norpade jag åt mig sista tiden hos min favorit frissa innan hon går på mammaledighet, ibland ska man ha tur!

Det familjen ägnar sig åt just nu är fotboll, golf, ridning, fotboll, golf, ridning, fotboll golf, fotboll, och så lite golf igen. Är ett himla skjutsande och hejande. Träningarna är varje vardag och sen minst två matcher per helg samt en golftävling. Sist kom min älskling 3a av 15 barn! Mamman mycket stolt ♥ Det är viktigt att han tränar nu så att tourkortet blir hans och då kan mamman gå i pension :) Han har lovat att köpa mig en pälsväst för sina första inspelade pengar :) Haha han tyckte det var för dyrt med en hel pälsjacka ;) OBS skämt!!! Jag lägger ingen press på honom.

Idag är det 27 grader varmt och det gör inte alls ont att vara ledig!

Önskar er alla en trevlig dag ♥