tisdag 22 juni 2010
måndag 21 juni 2010
Viktigt ögonblick!
Efter mycket velande fram och tillbaka har vi tagit viktiga beslut i familjen. Prinsen har fått en egen nyckel till huset och han fick välja precis vilket utförande den skulle vara i, japp det blev en med fotbollar på! Gissa om han tycker att det är stort, jaja mamma oxå såklart! Nu är det andra viktiga beslut att ta vem sa att det var lättare att ha "stora" barn?!
Hunkar
fredag 18 juni 2010
Varit hos frissan
Bryter ihop lite...
Ibland känns länns livet så där lite små orättvist med all den "otur" om man nu kan kalla barnens alla sjukdomar och skador för det. Ja, jag vet nu säger ni säkert att det finns de som har det värre och JA jag vet det men man är sig själv närmast, är det inte så?
Kan väl säga att det är inte alltid så smärtfritt och många gånger har jag klump i magen över att jag inte kan vara med och påverka eller ta över smärtan/sjukdomarna som mina barn har. Ibland bryter man ihop sen biter man ihop och tillsist tar man sig samman.
Det är så enkelt när folk säger till oss klart att ni måste åka dit och besöka ditten och datten med barnen. För oss kräver det en hel del planering och en jäkla massa mediciner som ska med. Känner mig trygg på hemmaplan med sjukhus och stöd nära. Kan kännas jäkligt jobbigt att inte ha kontrollen om något skulle hända och om vi kom till läkare man inte känner till. Nu ber jag inte er att tycka synd om oss för det är det inte men just idag är det lite segt och jag ber för mina barns skull att det ska sluta strula med alllllt.
Vi vaknade sent idag och upptäckte att sessan hade en arm som var svullen som en ballong, röd och varig, 7 bett på ryggen och väldigt irriterat. Jaha, ner till läkaren som konstaterade att största "bettet" var 6 cm brett, nu låter kanske inte det så mycket men tänk på att det är en liten späd barnarm. Det har blivit infekterat på en natt...fråga mig inte hur. Pencillin är det i 10 dagar framåt...
Jaja, nu tar vi oss samman och åker till T på jobbet.
Tänk positivt ♥ /M
Kan väl säga att det är inte alltid så smärtfritt och många gånger har jag klump i magen över att jag inte kan vara med och påverka eller ta över smärtan/sjukdomarna som mina barn har. Ibland bryter man ihop sen biter man ihop och tillsist tar man sig samman.
Det är så enkelt när folk säger till oss klart att ni måste åka dit och besöka ditten och datten med barnen. För oss kräver det en hel del planering och en jäkla massa mediciner som ska med. Känner mig trygg på hemmaplan med sjukhus och stöd nära. Kan kännas jäkligt jobbigt att inte ha kontrollen om något skulle hända och om vi kom till läkare man inte känner till. Nu ber jag inte er att tycka synd om oss för det är det inte men just idag är det lite segt och jag ber för mina barns skull att det ska sluta strula med alllllt.
Vi vaknade sent idag och upptäckte att sessan hade en arm som var svullen som en ballong, röd och varig, 7 bett på ryggen och väldigt irriterat. Jaha, ner till läkaren som konstaterade att största "bettet" var 6 cm brett, nu låter kanske inte det så mycket men tänk på att det är en liten späd barnarm. Det har blivit infekterat på en natt...fråga mig inte hur. Pencillin är det i 10 dagar framåt...
Jaja, nu tar vi oss samman och åker till T på jobbet.
Tänk positivt ♥ /M
måndag 14 juni 2010
Min stora lilla kille
Helgen har varit alldeles underbar, full fart som alltid. Skönt att komma till Revis och bara "vara". Barnen trivs som fisken i vattnet där nere och den frihet som de har. Min älskade lilla prins har blivit så enormt stor och "vuxen" det sista halvåret. Han är ansvarsfull och klok. Nu tar han sin cykel och säger att han cyklar en runda och efter si så där en kvart kommer han och rapporterar om vad som händer i byggden.
Åhh, mitt lilla hjärtegull du blir mer och mer självständig och snart behöver du inte din mamma i den utsträckning du en gång gjort, på gott och på ont. Jag kan tycka att det är sorgligt samtidigt som det är vääääldigt skönt med "stora" barn. På onsdag slutar han första klass och gissa vem som kommer att sitta i bänkraden med tårar i ögonen?
Tjing tjong från den blödiga morsan!
Åhh, mitt lilla hjärtegull du blir mer och mer självständig och snart behöver du inte din mamma i den utsträckning du en gång gjort, på gott och på ont. Jag kan tycka att det är sorgligt samtidigt som det är vääääldigt skönt med "stora" barn. På onsdag slutar han första klass och gissa vem som kommer att sitta i bänkraden med tårar i ögonen?
Tjing tjong från den blödiga morsan!
lördag 12 juni 2010
Blåsigt värre...
...på mer än ett sätt!
Sitter på Revis och har det rätt gött, grillat kyckling mumsat chips och myst i mina myskläder!
Var bjuden på stort galej ikväll men fick tyvärr tacka nej. Svårt att inte var nära barnen när de inte är 100% friska. Jag lider inte konstaterar bara att jag kommer vakna pigg imorgon! Jaja, hoppas att alla ni som är där har skoj!
Nu är det fotboll!
Tjing tjong!/M
Sitter på Revis och har det rätt gött, grillat kyckling mumsat chips och myst i mina myskläder!
Var bjuden på stort galej ikväll men fick tyvärr tacka nej. Svårt att inte var nära barnen när de inte är 100% friska. Jag lider inte konstaterar bara att jag kommer vakna pigg imorgon! Jaja, hoppas att alla ni som är där har skoj!
Nu är det fotboll!
Tjing tjong!/M
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

