söndag 24 oktober 2010

Nöjd!


Så äntligen blev jag med nya möbler till köket. Jag har verkligen väntat och väntat på att barnen blivit så pass stora så att risken inte är så stor att de sitter och hackar med gafflar i bordet...för tro mig det gör de när de är små hur snälla/uppfostrade de än är. Jag är i alla fall helnöjd! Nu väntar jag på soffan som ska komma i halva november.

Kram på er! ♥

Bubbel





Igår var det premiärbad i bubblet på Revis. Min stora prins vägrade bada naken när både jag och sessan skulle i, det fick bli badkläder för alla....Någon fas han måste gå igenom antar jag?!
Måste säga att värmen och bubblorna gjorde gott och det blev ju inte sämre av att mamma/mormor serverade iskall dricka när vi flämtande kom ur badet.
Myyyys! ♥

lördag 23 oktober 2010

Mycket som händer

Vaknade imorse av att regnet smattrade mot rutan...jag som hade hoppats på att få lite höstsol på näsan. Jaja, nu är jag på Revis och har precis avslutat bakning av ett gäng frallor, hjälper mamma att fylla frysen lite ;)
Blir nog upptagning av båten idag och sen har jag lovat barnen att de ska få premiär bada i nya bubbelbadet. Daahhh, ibland ångrar man att man råkar lova saker.

Veckan som gått har varit intensiv och många resor fram och tillbaka till den stora staden 3 mil bort. Sprutorna som togs på prinsen i torsdags gick under omständigheterna bra, sjukhusclownen var och livade upp stämningen lite, sånt gillar vi! Sessan har fått nya mediciner och igår släpade jag hem två stora apotekspåsar med nytt, nytt, nytt ibland känns det som om man har halva apoteket med sig hem men jag är säker på att dr Pelle har koll på vad han skriver ut.

Igår var Tina med sina barn och så Mia hemma hos oss för lite fredagsmys. Pizza, mysbyxor oxh glasögon, det var glamour på hög nivå ;) Trevligt var det ialla fall! Tack fina ni!

Idag drar den alpina världscupen igång...oh yes! Snart, snart kommer även resterande vintersporter igång halleluja som jag har väntat! Ett ord men bara ETT: SÖDERGREN!!!

Må bäst! /M♥

söndag 10 oktober 2010

Vill ha!






Finns en massa nyheter hos Odd Molly, synd att de kostar en hel förmögenhet bara. Önska kostar ju faktiskt ingenting!

Bio


Igår var det dax för bio haha kan avslöja att jag inte varit på bio sen sessan föddes...ojoj. Mötte upp fina Mia och Rickard sen blev det popcorn och läsk för hela slanten. Kan varmt rekommendera Hämnden av Susanne Bier en gripande dansk film med tårar på mina kinder som resultat. Handlar om två killar som bara är något år äldre än min egen prins. Mobbing, kompistrtyck och saknad kan väl vara tre ord om vad filmen handlade om.
Tack Mia och Rickard ♥

Besök



Haft finbesök på Revis, när man får besök måste man se till att det finns nybakat ;) Sagt och gjort slängde jag ihop bullar och en sorts kaka i morse. Glada barn åkte "pinna-kärra"!

Höst





Haft en skön helg på Revsudden. Helt underbart väder, blå himmel, vindstilla och vattnet var underbart klart.