torsdag 14 juli 2011

Jag har lite svårt för...

...."hemvändare" som kommer tillbaka till sin barndomsstad och tror att de är kungar på jorden. Jag har tyvärr lyckats stöta på ett par nu de senaste veckorna som börjar med att se ner på mig för att jag bor kvar i stan. De skryter om sina jobb och lägenheter i innestan. De står där och maler på om hur mycket de upplevt och hur stor frihet det är att bo i storstaden. Tills man kyligt berättar för personen att man pratade med dennes föräldrar för lite sedan och de berättat att lägenheten ligger 5 mil från innerstaden och jobbet består av att ta hand om gnälliga hotellgäster ;)
Känns som om man har så mycket mer att komma med! Så ni som kommer "hem" igen se till att vara lite ödmjuka.

3 kommentarer:

Sarah Andersson sa...

HAHAHA så jäkla rätt!!

Jeanna sa...

Jag ska skärpa mig vännen, menade inte att låta kaxig. Du vet Gnosjö känns ganska stort och jag vill ju bara impa på dig...PÖSS

mimmi sa...

Sarah: :) Kram ♥

Jeanna: Du får gärna impa på mig bara du kommer "hem"! Saknar dig! Kram ♥