torsdag 13 november 2014

Det här med julklappar...

Så äntligen börjar julen infinna sig :) Snart dax för tillverkning av ostkakor, kroppkakor och i år ska jag bannemej göra en julost (Den skulle farmor Svea bli glad över)
Det är alltid ett bekymmer vad man ska ge till folk och vi har en tendens att skämma bort våra barn rejält. På gott och ont...Så vad ska man satsa på? Saker som de verkligen önskar sig som i och för sig kostar lite mer eller ska man köpa små plock som efter en vecka glömts bort?
Prinsessan önskar sig en ny cykel eller en montenbajk som hon kallar det :)
Prinsen önskar sig en Tv och en Iphone 6.
Japp dyra saker som i och för sig skulle användas flitigt.
Om ni vill veta så önskar jag fortfarande mig en sportbil, en päls och en resa till Hawaii...

Det damp ner ett brev från öron näsa hals i vår brevlåda idag. Skolan har signalerat om att de tycker att Ester hör dåligt.(Gäller detsamma med synen som vi snart ska testa) Enligt läkaren är det inte alls någon ovanligt för barn med krampsjukdomar. Hur eller hur fick vi en tid den 23 december :) Thihi tur att vården håller öppet jämt :) På tal om det här med svensk sjukvård så kan jag bara tala gott om den. (Förutom skolsköterskan då..) Vi har alltid blivit bra bemötta, tagna på allvar och alltid bra uppföljning. Vi kanske haft tur att träffat rätt personer vad vet jag. Hur eller hur är vi nöjda :)

Nu blir det städning sen ska jag lura med mig min man till affären för veckohandling. Han behöver nämligen betala ;) Lockar med att de har provsmakning på Christos pizza :)

Tjing tjong vattenballong ♥

Inga kommentarer: