måndag 2 mars 2015

Det här med att kämpa sig blå

Striden med skolan går vidare. På torsdag är vi kallade till möte med lärare, rektorer och skolchef. Det positiva är att i dagsläget är assistenten tillbaka, vilket är väldigt skönt!
I torsdags var det dags igen. Prinsessan och jag åkte till sjukhuset för allergisprutor. På vägen in krampade hon rejält och väl på sjukhuset blev det ett himla pådrag. Läkare kom och gjorde undersökningar och sessan var helt slut och syresättningen var dålig. Vi fick medicin och gick och käkade lunch allt enligt order från doktorn. Men nää hon blev inte bättre. Helst av allt hade de velat behålla oss men på min inrådan så tyckte jag att hon nog mådde bättre hemma ändå. Sprutorna fick vi strunta i eftersom de inte ville riskera något. Hemma fick hon 40 graders feber och sov hela fredagen. Nu är hon betydligt piggare och så tog vi oss igenom detta oxå. Ibland undrar jag hur man ska orka egentligen men det hjälper oss inte om jag bryter ihop.
Ny månad ny vecka och nya möjligheter. Nu kör vi!

Här hemma håller vi på för planeringen av vår vinterträdgård som ska börja byggas. Ska bli helt underbart med ett 30 kvadratmeter stort rum av glas. Tanken är att det ska användas året runt. Jag vill ha det klart nu ju :)

Har ni hört vårfåglarna på morgonen? Visst är det underbart?! Nu finns det hopp om liv!

Tjing pling och allt det där ♥

Inga kommentarer: