söndag 10 juli 2016

Produktiv helg

Så imorgon går vi in i vecka 28 och jag gissar att många tar semester just denna vecka. Jag får dock vänta 1 ½ vecka till. Det är seeeegt nu riktigt drygt faktiskt. Men den som spar han har!
I helgen har det varit full fart här hemma. Vi vill så gärna bli klara med allt småpill som är kvar med huset innan det blir semester. Sen köpte jag 15 liter jordgubbar så det blev både saft och sylt gjort. Gott att ha till vintern. Imorgon ska det plockas vinbär så vi kan göra gelé och saft. Inget är så gott som hemmagjort. Prinsessan ligger på golvet och har plockat upp sina Barbie. Sigge är intresserad och luktar på det mesta. Då och då tar han en Barbie i munnen och slänger iväg henne till prinsessans stora förtjusning. Killarna är på golfbanan och jag har bakat en smaskig paj till de kommer hem.

I fredags spelade prinsen en golfcup som han har tagit sig vidare i. Nu är det många duktiga spelare med men resultatet var ju enastående. Han vann och hade lägst score av alla spelare oavsett klass. Att han dessutom var bäst i hela regionen gör ju inte det sämre. När han ringde och talade om detta så fick ja bita mig i läppen för att inte börja stortjuta. Jag vet hur mycket tid, svett och tårar det ligger bakom hans fantastiska spel just nu. Han har varit jämn hela säsongen och har gått från handikapp 13 till 4,8. Det är en jäkla bedrift ska ni veta. När han kopplade ner samtalet så stortjöt jag. Stolt som bara sjutton! Tyvärr tar hans resa i denna cupen slut nu för när Sverigefinalen går är vi på Mallorca....Men det viktiga är att han har visat att han kan leverera. Vi har jobbat på det mentala prinsen och jag. Det har varit tufft och vi har blivit osams men efter mycket knep och knåp har vi fått till en strategi och jag blir så glad att han följer den!

Nu sill och potatis sen en natt på jobbet!

Puss och kram

Inga kommentarer: