Idag fortsatte cirkusen kring barnens vaccination, hela familjen skulle idag inställa sig på vårdcentralen för att barnen skulle få sina sprutor. När den faktiskt väldigt trevliga sköterskan tog sig an prinsen blev hon helt ställd, hon kunde inte tänka sig att vaccinera en äggallergiker. Förklarade att barnkliniken ringt och sagt att det skulle vara på det viset, läkaren tillkallades och sen var cirkusen i full gång, efter många telefonsamtal mellan olika läkare beordrades vi in till barnkliniken med en väl inpackad dos av vaccin i handen. Anledningen var att de inte klarar av att intubera ett litet barn om en allergichock skulle vara ett faktum. Daaahhh, skojar att man blir skraj när de säger så.
Nåväl det var ju bara sätta sig i bilen och köra in men innan vi hunnit speciellt långt ringer prinsens allergi läkare och meddelar att det inte kan bli förrän fredag. Ni som har sett T förbannad kan inte föreställa er hur förbannad han blev denna gång, jag trodde han skulle få spelet. Alltså fick vi åka tillbaka till vårdcentralen ge tillbaka sprutan och bege oss hemåt. Det positiva är att sessan fick sin spruta och det gick fin fint förutom att jag fick muta henne med fika för att hon skulle sluta gråta ;)
Håll nu alla tummar att inget går fel på fredag!
tisdag 3 november 2009
måndag 2 november 2009
Black Eyed Peas "I Gotta Feeling"
Tycker faktiskt att den är lite svängig!
Synd att det är måndag annars hade det varit party!!
Jävla kärring
Vissa människor har hamnat på helt fel jobb, idag har jag haft tät telefonkontakt med barnkliniken för det är ju dax för sprutan mot svininfluensan. Meningen var att barnen skulle vaccinera sig på sjukhuset, men de ville att skolhälsovården skulle göra det + att de skulle ha uppsikt över prinsen i en timma för att se hur han reagerar. Det var väl okey, så jag ringde skolsköterskan och förklarade mitt ärende fick ett svar som först gjorde mig helt paff och sen så jävla förbannad. Hon hade inte de resurserna att ta en enda spruta på min lille prins, det skulle "stjäla" för mycket av hennes tid. Phhaaa, jag blev helt ställd och ringde tillbaka till barnkliniken och de blev lika irriterade som jag. Det hela slutade med att skolsköterskan fick en uppsträckning av läkaren inne på barn och att jag får vaccinera mina barn hos en läkare som själv ska kolla prinsen i fall problem uppstår. Skolhälsåvården VA FAN ÄR PROBLEMET?!!!
Från en sak till en annan, känner ni nån som är 7 dagars ledig från och med idag???
-JO JAG, JAG, JAG!!!!
Det ska bli underbart!
Pöss M
Från en sak till en annan, känner ni nån som är 7 dagars ledig från och med idag???
-JO JAG, JAG, JAG!!!!
Det ska bli underbart!
Pöss M
söndag 1 november 2009
Öööööhhh
Jag tror att jag smäller av, är helt slut efter partyt igår. Vaknade pigg som vanligt men ju längre dagen går ju mer bakis blir jag :(
Sitter på jobbet och önskar att klockan vore tio så jag får sova. Måste SOVA!!!!
Kvällen hemma hos mig var toppen det är sen när man kommer ut på krogen man ofta får trist, sjukt mycket folk och kö överallt, det blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig.
Tack Anna, Jens och Fredrik för en trevlig kväll, snart kör vi igen?!!
Måtte natten bli lugn!
Pöss M
Sitter på jobbet och önskar att klockan vore tio så jag får sova. Måste SOVA!!!!
Kvällen hemma hos mig var toppen det är sen när man kommer ut på krogen man ofta får trist, sjukt mycket folk och kö överallt, det blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig.
Tack Anna, Jens och Fredrik för en trevlig kväll, snart kör vi igen?!!
Måtte natten bli lugn!
Pöss M
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)





