onsdag 18 december 2013

Den sextiotredje födelsedagen du aldrig fick uppleva...

...lilla mamma ♥.
Vi var på din grav ikväll och det var vansinnigt vackert med så många tända ljus. Så många som vill minnas och hedra dig.
Vi fällde några tårar och när prinsessan undrade om du skulle äta tårta i himlen så brast det totalt för mig.
Underbara mamma önskar att jag fick smeka din kind en sista gång!
Åh vad vi älskar dig!

Cry no more tears


I thought I was alone
I was sad I was stoned
I was out of my mind
I thought I was erased
I was fading away
The world had left me behind

Now I feel ashamed
That I ever complained
It turns out I was wrong
I thought I was a mess
I was wrong I confess
But I thought I was low until you came along

If you recognize through your swollen eyes
Someone just like you broken down with lies

Cry no more tears
Take this song and sing your troubles away
Fear no more fears
Take your faults and make them right today

I thought I could be free
Doing fine being me
I was out of my mind
I thought I was enough
Everything was so rough
I had to leave it behind

Now I feel ashamed
Everyone that I blamed
It turns out they were right
I realized I was alone
I was sad I was stoned
And I thought I was gone till I saw you tonight

If you recognized through your swollen eyes
Someone just like you broken down with lies

Cry no more tears...

I ain't afraid
Of walking alone though I'm lost and astray
Fear no more fears
Take your faults and make them right today

Some say it's better
If you let it open wide
Some say forget it
You were damaged
you were hurt but don't you

Cry no more tears...

lördag 14 december 2013

Baka baka liten kaka..

300 gram smör
5 dl socker
1 dl sirap
2 dl vatten
1 msk ingefära
2 msk kanel
1 msk kryddnejlikor
2 tsk kardemumma
1 msk bikarbonat
1,5 liter vetemjöl
GÖR SÅ HÄR
  1. 1. Rör smör, socker och sirap smidigt.
  2. 2. Tillsätt vatten, kryddor, bikarbonat och mjöl.
  3. 3. Arbeta degen smidig i matberedare eller på bakbordet. Degen ska vara ganska lös.
  4. 4. Låt degen vila i kylen till nästa dag.
  5. 5. Kavla ut degen tunt och tag ut kakor med mått.
  6. 6. Grädda kakorna mitt i ugnen, 4-5 minuter i 225 graders värme.
  7. 7. Låt kallna på plåten.



Detta är kanske världens godaste pepparkaksrecept! Tant Harriets deg! Fått tipset från en tidigare arbetskamrat. Detta blev förra årets succé! Mmmm, gott med kardemumma i.
Nu ska här bakas.

fredag 13 december 2013

Jo just det tomten...


...när vi ändå är på gång och önska oss saker så önskar sig hela familjen Nygren en sån här misse.
Perfekt för vår familj, bortskämd och utan hår. 
Är han inte söt?
25 000 pickadoller.

Familjemys



Ikväll ska det bli familjekamp mellan Ohlssons och Nygrens. Allt med glimten i ögat såklart..eller? ;)
Nåväl vi ska träffas på Harrys för en timmes bowling och sen lite käk. Detta är mina barns påhitt och jag tycker att det är ett väldigt bra sådant. 
Nu är det baskemej inte långt kvar till jul. si så där 11 dagar. Är ni julstressade? Har ni handlat alla klappar?
Jag gick bananas i affärerna och i år kommer mina barn bli typ de mest bortskämda  i världen. Om jag är stolt att jag skämmer bort dem? Nä inte alls men satan vad hårt vi jobbar för att kunna ge dem det som de vill ha! 
Jodå jag är en god människa som tänker på andra oxå. Jag var minsann nere på asylboendet med 4 kassar kläder och skor. Jag har även köpt klappar där hela summan går till Rädda Barnen. Kan ju inte rädda hela världen men mitt strå till stacken har jag dragit.


Go Nygrens Go Nygrens Go Nygrens ikväll vinner vi bowlingen :)


torsdag 12 december 2013

Åldern tar ut sin rätt..

Nästa år fyller jag 35..ingen ålder på en gammal häst skulle säkert många vilja påstå. Men fan så mycket krämpor jag haft det senaste året. Idag tvingade min man iväg mig nu har han fått nog av mitt flåsande och hostande. Jaha idag konstaterades det på riktigt att jag har astma, en allergiutredning ska göras. Sänkan fortfarande ovanligt hög och mina snarkningar ska göras något åt. Operation efter jul trodde han.
Frågade hur detta bara kan komma så där liksom. Han undrade om jag tyckte att det var konstigt? Det som jag har varit med om de sista två åren triggar stressen och vips kan en massa skit utlösas av det. Mitt rygg ont tex. det kan ha varit sorg och smärta som sätter sig på de mest konstiga ställen. Jaja hur eller hur nu är vi på banan igen!
I väntrummet träffade jag alltid lika goa och glada Emma, det gjorde min dag :)

Puss på er ♥

Snälla tomten...



...jag önskar mig en resa till Jamaica. Resan ska vara för 4 personer
innehålla sol, god mat och bara avkoppling. Fixar du det ;)