onsdag 13 maj 2015
Moooorrr
Hej Försäkringskassan!
Jag tycker att ni är dumma i huvudet!
Väntar fortfarande på utbetalning för Vård Av Barn som jag hade då vår dotter genomgick en skallröntgen 31 mars.
Jag har skickat in en ny anmälan på min inkomst eftersom ni lyckats slarva bort den andra. Ja jag har två jobb och jobbar 114 % jag tjänar xxx xxx kronor om året. Detta tycker jag inte vore så svårt att räkna ut. Att ni sedan inte räknat rätt på 6 andra dagar då jag har haft Vård Av Barn samt 2 Föräldrapenningsdagar. Dessutom var jag sjukskriven 3 dagar i maj förra året. Var beviljad 2 veckor men valde att gå tillbaka till mitt arbete redan efter tre dagar då jag kände mig så pass pigg!
Tror ni att ni klarar räkna ut denna ekvation? Skolboksmatte brukar vi kalla det och ja jag skulle kunna hjälpa er trots mitt dåliga mattebetyg!
Vad tror ni? Fixar ni det? Ja det är ett antal tusenlappar som jag ska ha. Jo jag tänkte ha lite skoj för dessa pengar, givetvis tillsammans med mina barn.
Jobbar jag för mycket? Jo jag vet det är fult att tjäna pengar i detta land. Vi ska helst göra så lite som möjligt och söka så mycket bidrag som möjligt. Nja det är inte min stil. I min familj kämpar vi som fan för att få ihop så mycket pengar som möjligt. Vi vill betala av våra huslån jo tack två stycken går ut nu de två kommande åren. Känns det bra? Jo det känns fint tack!
Inte en enda dag har jag fuskat varken vad det gäller att jag själv är sjuk eller mina barn. Ändå har ni granskat mig fyra gånger det senaste två åren. Ni säger att det är slumpen. Ja vad vet jag?
Jag skulle kunna göra minst fyra anmälningar på personer som fuskar både med sjuka barn och sin sjukskrivning. Jo de har inte orkat jobba. Hur jag vet? Jo för att de är så tokiga att de sagt detta högt! Jag vet en som bedriver rum och frukost på sin övervåning samt cykeluthyrning under hela sommaren. Korsar hela Amerika under en semestervistelse på 4 veckor. Åker till Ullared trots att man är ljud och ljuskänslig. Detta trots en utmattningsdepression. Ska det vara så här? Nää jag tänker inte anmäla detta för jag tror att rättvisan snart kommer i kapp.
Jag är bara en helt vanlig tjej som gärna skulle vilja ha lite pengar utbetalda på mitt konto. Pengar som jag är berättigad till. Som jag skattar för varje månad. Ska vi säga så? Att ni betalar ut pengarna på en gång?
Slut på meddelandet!
Jag tycker att ni är dumma i huvudet!
Väntar fortfarande på utbetalning för Vård Av Barn som jag hade då vår dotter genomgick en skallröntgen 31 mars.
Jag har skickat in en ny anmälan på min inkomst eftersom ni lyckats slarva bort den andra. Ja jag har två jobb och jobbar 114 % jag tjänar xxx xxx kronor om året. Detta tycker jag inte vore så svårt att räkna ut. Att ni sedan inte räknat rätt på 6 andra dagar då jag har haft Vård Av Barn samt 2 Föräldrapenningsdagar. Dessutom var jag sjukskriven 3 dagar i maj förra året. Var beviljad 2 veckor men valde att gå tillbaka till mitt arbete redan efter tre dagar då jag kände mig så pass pigg!
Tror ni att ni klarar räkna ut denna ekvation? Skolboksmatte brukar vi kalla det och ja jag skulle kunna hjälpa er trots mitt dåliga mattebetyg!
Vad tror ni? Fixar ni det? Ja det är ett antal tusenlappar som jag ska ha. Jo jag tänkte ha lite skoj för dessa pengar, givetvis tillsammans med mina barn.
Jobbar jag för mycket? Jo jag vet det är fult att tjäna pengar i detta land. Vi ska helst göra så lite som möjligt och söka så mycket bidrag som möjligt. Nja det är inte min stil. I min familj kämpar vi som fan för att få ihop så mycket pengar som möjligt. Vi vill betala av våra huslån jo tack två stycken går ut nu de två kommande åren. Känns det bra? Jo det känns fint tack!
Inte en enda dag har jag fuskat varken vad det gäller att jag själv är sjuk eller mina barn. Ändå har ni granskat mig fyra gånger det senaste två åren. Ni säger att det är slumpen. Ja vad vet jag?
Jag skulle kunna göra minst fyra anmälningar på personer som fuskar både med sjuka barn och sin sjukskrivning. Jo de har inte orkat jobba. Hur jag vet? Jo för att de är så tokiga att de sagt detta högt! Jag vet en som bedriver rum och frukost på sin övervåning samt cykeluthyrning under hela sommaren. Korsar hela Amerika under en semestervistelse på 4 veckor. Åker till Ullared trots att man är ljud och ljuskänslig. Detta trots en utmattningsdepression. Ska det vara så här? Nää jag tänker inte anmäla detta för jag tror att rättvisan snart kommer i kapp.
Jag är bara en helt vanlig tjej som gärna skulle vilja ha lite pengar utbetalda på mitt konto. Pengar som jag är berättigad till. Som jag skattar för varje månad. Ska vi säga så? Att ni betalar ut pengarna på en gång?
Slut på meddelandet!
måndag 11 maj 2015
Så stolt att jag nästan spricker!!!
I helgen var det dags för prinsens första stora tävling på den så kallade junior touren i golf. När man är tillräckligt duktig får man alltså som junior köpa sig ett tourkort som man har resten av livet. Detta blev alltså gjort förra veckan så i söndags var det dags för utslag på Emmaboda golfklubb. Eftersom jag är alldeles för nervös fick Tobbe följa med och första utslaget var en riktig pärla rakt och långt. Ni kan ju tänka er själva hur det är att prestera när folk står och tittar på, domare och tävlingsledning följer varje slag du gör. Vid 14 tiden kom han in med en runda som var ganska medelmåttig, enligt han själv. Nu spelar man inte längre på sitt handikapp utan man alla spelar på handikapp 0 oavsett om du har 36 eller 2 i handikapp. Ju längre tävlingen lider så ser vi att han klättrar längre och längre upp i resultatlistan. Tillslut delar han 5e platsen med en annan kille. Då ska ni veta att det var 36 tjejer och killar med i tävlingen! Så underbart bra gjort, första stora tävlingen med publik och hela faderitten! Stort GRATTIS till dig min prins! Nu ligger hela världen inför dina fötter.
Alla timmar på golfbanan med rent nötande alla regndroppar du blivit blöt och kalla av det är nu det börjar ge resultat. Att han och hans kompis vann lagtävlingen tillsammans är ju helt fantastiskt! Nu har ni satt Nybro på kartan igen!
Att de knäckte såväl spelare från Växjö, Jönköping, Kalmar osv var ju toppen!
Åhh jag eller rättare sagt vi är så stolta att vi spricker! Nu hoppas vi att detta håller i sig och att du fortfarande kommer tycka att detta är det roligaste som finns!
För övrigt är vi ju inne i bästa årstiden på året enligt min smak. Maj underbara maj!
Jag har haft dubbelsidig lunginflammation men klarade det oxå :)
Ikväll är det fotboll för prinsessan och gissa vem som kommer släpa med sig sin lilla solstol för att sitta och titta på ;)
Hoppas att ni får en ljuvlig dag!
Alla timmar på golfbanan med rent nötande alla regndroppar du blivit blöt och kalla av det är nu det börjar ge resultat. Att han och hans kompis vann lagtävlingen tillsammans är ju helt fantastiskt! Nu har ni satt Nybro på kartan igen!
Att de knäckte såväl spelare från Växjö, Jönköping, Kalmar osv var ju toppen!
Åhh jag eller rättare sagt vi är så stolta att vi spricker! Nu hoppas vi att detta håller i sig och att du fortfarande kommer tycka att detta är det roligaste som finns!
För övrigt är vi ju inne i bästa årstiden på året enligt min smak. Maj underbara maj!
Jag har haft dubbelsidig lunginflammation men klarade det oxå :)
Ikväll är det fotboll för prinsessan och gissa vem som kommer släpa med sig sin lilla solstol för att sitta och titta på ;)
Hoppas att ni får en ljuvlig dag!
fredag 17 april 2015
tisdag 14 april 2015
Trött trött trött och längtar efter sol och semester. Händer en massa kul i vårt liv just nu men så kommer det en sån där dag när man liksom inte finner så mycket att glädja sig åt...
Tänkte lägga upp en massa bilder och skoj från födelsedagar, påsk och släktträff. Återkommer med det imorgon.
Nu 1 timme under täcket sen jobb.
Puss ♥
Tänkte lägga upp en massa bilder och skoj från födelsedagar, påsk och släktträff. Återkommer med det imorgon.
Nu 1 timme under täcket sen jobb.
Puss ♥
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


