onsdag 13 maj 2015

Moooorrr

Hej Försäkringskassan!

Jag tycker att ni är dumma i huvudet!
Väntar fortfarande på utbetalning för Vård Av Barn som jag hade då vår dotter genomgick en skallröntgen 31 mars.
Jag har skickat in en ny anmälan på min inkomst eftersom ni lyckats slarva bort den andra. Ja jag har två jobb och jobbar 114 % jag tjänar xxx xxx kronor om året. Detta tycker jag inte vore så svårt att räkna ut. Att ni sedan inte räknat rätt på 6 andra dagar då jag har haft Vård Av Barn samt 2 Föräldrapenningsdagar. Dessutom var jag sjukskriven 3 dagar i maj förra året. Var beviljad 2 veckor men valde att gå tillbaka till mitt arbete redan efter tre dagar då jag kände mig så pass pigg!
Tror ni att ni klarar räkna ut denna ekvation? Skolboksmatte brukar vi kalla det och ja jag skulle kunna hjälpa er trots mitt dåliga mattebetyg!
Vad tror ni? Fixar ni det? Ja det är ett antal tusenlappar som jag ska ha. Jo jag tänkte ha lite skoj för dessa pengar, givetvis tillsammans med mina barn.
Jobbar jag för mycket? Jo jag vet det är fult att tjäna pengar i detta land. Vi ska helst göra så lite som möjligt och söka så mycket bidrag som möjligt. Nja det är inte min stil. I min familj kämpar vi som fan för att få ihop så mycket pengar som möjligt. Vi vill betala av våra huslån jo tack två stycken går ut nu de två kommande åren. Känns det bra? Jo det känns fint tack!
Inte en enda dag har jag fuskat varken vad det gäller att jag själv är sjuk eller mina barn. Ändå har ni granskat mig fyra gånger det senaste två åren. Ni säger att det är slumpen. Ja vad vet jag?
Jag skulle kunna göra minst fyra anmälningar på personer som fuskar både med sjuka barn och sin sjukskrivning. Jo de har inte orkat jobba. Hur jag vet? Jo för att de är så tokiga att de sagt detta högt! Jag vet en som bedriver rum och frukost på sin övervåning samt cykeluthyrning under hela sommaren. Korsar hela Amerika under en semestervistelse på 4 veckor. Åker till Ullared trots att man är ljud och ljuskänslig. Detta trots en utmattningsdepression. Ska det vara så här? Nää jag tänker inte anmäla detta för jag tror att rättvisan snart kommer i kapp.
Jag är bara en helt vanlig tjej som gärna skulle vilja ha lite pengar utbetalda på mitt konto. Pengar som jag är berättigad till. Som jag skattar för varje månad. Ska vi säga så? Att ni betalar ut pengarna på en gång?

Slut på meddelandet!

Inga kommentarer: