måndag 25 maj 2015

Vissa möten är trevligare än andra :)

Prinsen har varit dålig ett bra tag nu feber upp och ner. Efter två veckor är den äntligen borta. Men det här med astman har suttit kvar och han kan inte djupandas. Efter ett samtal med barnkliniken bedömde vi att ett besök på vår vårdcentral skulle underlätta tills vi får tala men hans riktiga läkare imorgon. Två och en halv timme fick vi sitta och vänta på att få träffa en läkare!! Halllå två och en halv timme. Jag säger det jag sagt innan: PRIVAT SJUKFÖRSÄKRING ja tack! Jag tycker verkligen om vår vårdcentral men nu var det kokta fläsket stekt. De ordinarie läkarna var sjuka och det har satts in hyrläkare. Men va fan man kan inte sätta in en uråldrig gubbe som har noll koll på vad det gäller barn. Han hade fått instruktioner från barnmottagningen det kanske var det han inte gillade?! Hur eller hur hade prinsen en syresättning på 89 (Den bör ligga på över 97) Men lungorna lät rena...Jaja du får väl inhalera lite medicin då tyckte han. Det vara bara det att min son brusar aldrig upp och då menar jag aldrig mot någon han inte känner. Men efter första inhaleringen så var han tvungen att fråga vad det var för medicin han fått. Den hjälper ju inte, det känns bara som frisk luft och jag brukar inhalera i minst 2 * 2 minuter. Då fick läkaren nog...det blev inte en andra inhalering vi fick ta det med vår läkare imorgon...Dessutom hade han bråttom till lunchen och var påklädd i jacka och skor när han skulle lyssna på prinsen...Daahh får det gå till så här? Dr Maria lär inte bli glad när vi pratar med henne imorgon. 2 ½ timme bortkastat...ja vad säger man.

Det positiva i kråksången var att mamman fick charma parkeringsvakten som just skrivit ut böter eftersom p tiden gått ut. Han rev den! Tack du mänskliga själ!

Nya tag imorgon då! 

Men vet ni snart är det semester! Men först en skolavslutning då jag ska sitta i kyrkbänken och lipa som vanligt! 

Puss och kram varning på stan! 

Inga kommentarer: