måndag 11 maj 2015

Så stolt att jag nästan spricker!!!

I helgen var det dags för prinsens första stora tävling på den så kallade junior touren i golf. När man är tillräckligt duktig får man alltså som junior köpa sig ett tourkort som man har resten av livet. Detta blev alltså gjort förra veckan så i söndags var det dags för utslag på Emmaboda golfklubb. Eftersom jag är alldeles för nervös fick Tobbe följa med och första utslaget var en riktig pärla rakt och långt. Ni kan ju tänka er själva hur det är att prestera när folk står och tittar på, domare och tävlingsledning följer varje slag du gör. Vid 14 tiden kom han in med en runda som var ganska medelmåttig, enligt han själv. Nu spelar man inte längre på sitt handikapp utan man alla spelar på handikapp 0 oavsett om du har 36 eller 2 i handikapp. Ju längre tävlingen lider så ser vi att han klättrar längre och längre upp i resultatlistan. Tillslut delar han 5e platsen med en annan kille. Då ska ni veta att det var 36 tjejer och killar med i tävlingen! Så underbart bra gjort, första stora tävlingen med publik och hela faderitten! Stort GRATTIS till dig min prins! Nu ligger hela världen inför dina fötter.
Alla timmar på golfbanan med rent nötande alla regndroppar du blivit blöt och kalla av det är nu det börjar ge resultat. Att han och hans kompis vann lagtävlingen tillsammans är ju helt fantastiskt! Nu har ni satt Nybro på kartan igen!
Att de knäckte såväl spelare från Växjö, Jönköping, Kalmar osv var ju toppen!
Åhh jag eller rättare sagt vi är så stolta att vi spricker! Nu hoppas vi att detta håller i sig och att du fortfarande kommer tycka att detta är det roligaste som finns!

För övrigt är vi ju inne i bästa årstiden på året enligt min smak. Maj underbara maj!
Jag har haft dubbelsidig lunginflammation men klarade det oxå :)
Ikväll är det fotboll för prinsessan och gissa vem som kommer släpa med sig sin lilla solstol för att sitta och titta på ;)

Hoppas att ni får en ljuvlig dag!

Inga kommentarer: