söndag 13 oktober 2013

Att åka hemifrån..

Som jag har berättat innan så händer det väldigt mycket i mitt/vårat liv just nu. Prinsen mår bättre i sitt huvud och imorgon får han äntligen börja träna lite lätt igen. Som han har längtat!
Imorgon åker jag på tre dagars utbildning i Göteborg. Det är väldigt roligt och väldigt inspirerande att få komma iväg men alltså jag har svårt för det här att vara hemifrån. Jag är en riktig "hemmagris" :) Dessutom har jag svårt att släppa taget jag har ju ingen kontroll hemma det s t ö r mig fett. Nåväl nu har jag skrivit "schema" för dessa tre dagar. Tider att passa, vilken mat som ska lagas, kvällsaktiviteter och fika som ska skickas med till skolan. Det är klart att min lilla familj klarar av detta det tvivlar jag inte på..men visst vill jag ha koll.

Jag har haft så mycket att göra att jag missat att ta mina prover denna veckan oxå...lovar att ta tag i det. Det positiva är att jag inte har ont i ryggen alls.

Nu ska det kokas kalops!

Tjing pling ♥

tisdag 8 oktober 2013


Det händer mycket nu!

Tjolahooppp!
Shit, vad grejer det händer nu. På gott och på ont. Om vi börjar med det tråkiga så hände det en olycka med vår prins igår. På rasten spelas det landhockey och något smarthuvud (förmodligen någon kommungubbe) som planerat den nya fina skolgården har lyckats sätta en betongrink runt om. Jo men vad tror de ska hända? Betong är hårt och barn är mjuka! Prinsen for in i rinken och slog i bakhuvudet. Jaha när han kom hem hade han yrsel och synrubbningar. In till akuten där vi väntade och väntade och väntade....Efter 7 timmar fick vi gå hem med en hjärnskakning och ett löfte om att kolla till honom varannan timme. Jodå det har gått bra men till min prins stora förtret så blir det inga fysiska ansträngningar den närmaste veckan. Nu ska fru Nygren ringa den ansvariga för skolgården (skolan har anmält detta som ett problem många gånger) trist att det ska behöva hända något :(

Till det väldigt positiva så har jag pluggat tillsammans med tre andra från kommunen. Efter två år är vi äntligen klara. Igår hade vi presentation av vad vi har att erbjuda inför en massa chefer och annat "högt" folk. Idag hade jag fyra uppdrag i min inkorg som ska tas hand om snarast. Folk behöver alltså vår hjälp! Tjoohhooo vad lycklig man blir! Äntligen får jag sätta tänderna i det jag fördjupat mig i.

Nu blir det att förbereda middagen och sen utvecklingssamtal.

Puss och kram ♥

tisdag 24 september 2013


Underbara soliga tisdag! 

söndag 22 september 2013

OBS! Missa INTE!


Ikväll börjar andra säsongen på världens bästa serie Bron!
Jag är galet förälskad i denna tv serie!
Kolla gärna in första säsongen på SVT play och bli lika impad som mig :)

lördag 21 september 2013

Borde tänka så här!


Besked men ändå inte

Så kom då beskedet från läkaren. Inga elakingar på mitt skelett. Röntgen visade ingenting. Skönt. MEN sänkan är fortfarande svindlande hög så nu väntar mer prover och utredningar. Det positiva är att jag inte är sjuk jag har inte ont, det är gott det!

Tiden den rullar fortare än vanligt just nu. Känns som om man inte hänger med i svängarna. Är väldigt dålig på att leva i nuet och njuta av de stunder som är riktigt bra. Idag kom ett bakslag då jag var på graven och satte dit rosor. Där står två av mammas vänner och fäller en tår. Ovetandes om allt och invaggade i de vanliga lögnerna. Gahahhh, vill jag skrika rakt ut! Fick förklara vår historia återigen, känns konstigt att rabbla om saker som hänt. Fast varje gång man gör detta så får man en ny aha upplevelse om hur sjukt fort livet förändras och hur människor förändrar sig. Som vi sa det måste vara ett psykologiskt under att det kunde vända från en dag till en annan. Måste säga att jag skäms, jag skäms så in i helvete varje gång saker och ting ska tas om från början. Ja jag skäms över min förälders beteende, förvrägningar och vinklande av saker och ting. När man upplyser folk om detta blir det först en NEJ DET ÄR INTE SANT NI ÖVERDRIVER reaktion. Men sen trillar poletten ner och de lägger ihop ett och ett. De får ihop helhetsbilden.

Förra veckan fick jag bita ihop ordentligt för att inte totalt bryta ihop. I prinsens klass hade man ett tema om lycka och sorg. De skulle skriva en uppsats och min älskling hade gjort den finaste uppsatsen jag någonsin läst. Han fick ner allt det han inte skrivit ner innan. Herregud, när jag läste det så återkommer jag till att känna all den smärta som han känt. Det var väldigt nyttigt att läsa sitt barns tankar och reflektioner. Fröken satte ett så bra ord på det hela efterspelet. EMPATILÖSHET! Ja såklart att det är så det är. När människor stampar på en nioårig killes känslor. Bra skrivet älskling! Efter att han visat denna uppsats för mig så berättade jag att hans mormor är så stolt över sin älskade Wille som vuxit upp och blivit en så underbar och klok kille. Därefter fällde vi lite tårar.

Det är jobbhelg för min del och idag kunde jag bara sova till klockan 12, så är det när prinsar och prinsessor är hemma och vill ha mammas uppmärksamhet :)
Prinsen är och kollar på KFF. I skrivandets stund ringde han och berättade stolt att han vunnit ett par signerade KFF shorts :) Lilla älsklingen.

Nu ska det lagas soppa.

Puss och tack för att ni läste ♥