måndag 7 april 2014

Det har varit mycket nu

Shit vad glad jag är över att det är måndag! Förra veckan och helgen som varit vill jag snabbt lägga till handlingarna nu. Andas andas andas. Fotbollscup, sjukhusbesök, barnkalas, jobb, övernattningar och allt annat har passerat och jag har fixat det :)

På onsdag är det min tur att fylla år och jag vet inte om jag ska vara glad över att bli ett år äldre och förståndigare eller att jag blir äldre och skrynkligare? Jaja det får tiden utvisa.

I torsdags var det min tur att infinna mig på sjukhuset. Ett planerat besök för mina snarkningar. Japp jag snarkar så in i helskotta, sexigt inte sant?!
För ett par veckor sedan utrustades jag med en apparat som mätte ljudnivån samt mina andningsuppehåll. I torsdags fick jag resultatet. Vanligtvis får man en snarkmaskin eller en bettskena utskriven. Men nää här blev det ett jävla pådrag. De undrar varför det missats att jag är väldigt trång i halsen samt enorma mandlar. Nu blir det operation och helst redan i veckan men det fick jag styra om för jag har inte tid just nu :) De ska skära upp hålet ner till halsen för att göra det större samt plocka bort mandlarna...Det ger mig rysningar. Hon har utlovat att jag kommer få ett helt nytt liv och vakna pigg :) Tydligen är det en relativt enkel operation som är över på en timma men resan efter detta kommer inte bli rolig som hon uttryckte det. Tydligen är varje sväljning ett helvete i och med stygnen i halsen samt de öppna såren som blir efter mandel borttagningen. Jaja flytande föda 1 månad skulle jag räkna med. Haha jag kommer vara smal som ett sträck till midsommar ;) Om jag är orolig? Jo men visst, jag hatar narkos och är lika rädd varje gång att jag aldrig mer ska vakna upp. Det är klart jag vaknar men ändå liksom. Men eftersom hon lovat mig ett nytt liv så är jag väldigt tacksam över att få den här hjälpen. Tänk att inte behöva vara så trött som jag hela tiden är. Att få träna ordentligt utan att känna att jag stryps. Efter mycket bök och kompromisser så kom vi överens om att operationen blir 12 maj. Då är två viktiga fester över och fortfarande långt kvar till midsommar :)

Tror att jag ska ta en lunch på stan i dag bara för att jag kan.

Ha en härlig dag! Puss på näsan ♥

Inga kommentarer: