tisdag 22 april 2014

Dö era as

Jaha då har jag avlusat prinsessan för 4:e gången på tre veckor. Ni som känner mig vet vilken panik jag får över baciller och ohyra. Ni kan ju höra mig svära och domdera på Apoteket innan jag fick rätt medel. Nu är det så att så fort hon varit avlusad så har hon varit fri från de små jävlarna men så fort hon är tillbaka i skolan och på fritids så kommer hon hem med svarta ägg i hårbotten. Trots lappar och utskick från pedagogerna är det alltså fortfarande föräldrar som nonchalerar detta och struntar i att kolla sina barn. Därför så återkommer de hela tiden. Jodå jag har varit i kontakt med smittskyddssköterskan, sjukhuset och skolsköterskan. De förstnämnda lägger ansvaret på skolsköterskan och är våldsamt irriterade att inget görs. Ni som läser bloggen vet att jag bråkat med denna skolsköterska förr...Idag ringde hon och rådfrågade mig hur hon tycker att vi ska göra....DAAAHHH det är ditt jobb tanta!!!Efter vårat samtal så kan jag säga att vi inte direkt kommit varandra närmare ;)

Nu är hon avlusad och ligger och gosar i sängen brevid mig (ja inte skolsköterskan utan min lilla prinsess alltså). (PS allt är tvättat i 90 grader och klorinerat även om smittskyddssköterskan hävdat att det inte behövs...)

Tjing tjong vattenballong ♥

Inga kommentarer: