tisdag 24 juni 2014

Men alltså...

...denna månaden lägger jag och Tobias över 50 000 kr i skatt på våra intjänade slantar. Då är inte mina 2310 kr i restskatt inräknade...
Alltså jag förstår att vi måste betala skatt för att vårat samhälle ska fungera men alltså jag vill öronmärka mina pengar.
 Jag vill att Agda på hemmet ska ha rätt till minst en utevistelse per dag, jag vill att hon ska ha efterrätt minst 3 gånger varje helg, att hon ska få duscha när hon önskar och att hon ska få hur långa pratstunder hon vill. Jag vill ha fler lärare i skolan och gratis skolgång, jag vill ha minst lika bra sjukvård som vi har idag, jag vill att flyktingar ska få komma hit och få ett bra liv. Jag vill ha vägar fria från vägtullar.
Grejen är den att jag vill inte vill betala för "Kalle" och "Lisa" som sitter på parkbänken och super trots att de fått flera tillfällen för hjälp och antabus (Sen skiter de i det). Jag vill inte betala för skitungar som sätter skolan i brand eller för alla de busskurer de slår sönder. Jag vill inte betala för de som inte vill jobba, jag vill inte betala för att en massa politiker ska kunna få en massa pengar trots att de inte längre jobbar. Jag vill definitivt inte betala för alla dessa människor som får diagnosen utbränd för att de är lite trötta i själen. (Varit där 3 månaders sjukskrivning när jag var 21) Vem fan är inte trött? Vem tycker inte att de tar emot att stiga upp klockan 5 skjutsa till fritids med en trött grinig unge kl 6? Ni får ursäkta men nu är det väldigt många häromkring så är sjukskrivna. Trots utbrändheten så spenderas tiden på golfbanor, resor ( utlandsresor är förbjudet enligt försäkringskassan. Särskild prövning krävs.) De har "svarta" jobb brevid sin sjukskrivning!

Gnällig jag är va? Men alltså nu får det vara nog...ja vad ska jag göra åt saken?
Förmodligen kommer våra 50 000 kr + 2310 kr gå till alla och jag kommer sucka högt när jag ser "Kalle" och "Lisa" på parkbänken imorgon. Jag kommer svära när jag kör förbi nästa krossade busskur. För sånt är livet. Vi fortsätter att jobba vi fortsätter att betala.

Nu ska jag hoppa in i duschen efter en jobbtur mellan 7-15 sen ska jag ladda om för ett nattpass.
Men innan dess ska jag pussa och krama på mina barn som har det väldigt väldigt bra ♥

Inga kommentarer: