onsdag 23 september 2015

Håller tummarna

Så for han då vår lilla prins. Landslagsläger med golfen i Eksjö.
En mycket nervös gosse som hade kompis och pappa med sig. Matad med info kom så pappan i familjen hem. Det gäller att prestera var hans sammanfattning av det hela. Söndag kväll kom en utmattad men extremt taggad gosse så hem igen. Han hade lyckats få i väg 3 sms till sin mamma och 1 minut i samtal under hela helgen så det är klart att man var lite orolig. Lyckan som spred sig i hans ansikte när han berättade att han aldrig spelat så bra golf kunde jag knappt få nog av. Du är sååå värd det här lilla älskling! Berömmet från ledare och tourspelare hade varit många och nu håller vi alla tummar i världen att han blir en av de 20 som kommer gå vidare och ingå i den spetstrupp mot höga mål. Det är vad den här killen drömmer om och något man unnar honom så väl!
Det finns bara ett problem...han vill flytta till Uppsala efter 9: an...Riksgymnasie i golf hägrar. Redan nu känner jag separationsångesten ;)

Så skiner solen på er idag? Här är det faktiskt 19 grader och strålande sol.
Igår hade jag och min kollega premiär i föreläsning som Hälsoinspiratörer. 45 pensionärer lyssnade glatt. Det gick strålande. Idag ska jag hålla för mina kollegor och hoppas att de har lika många frågor att ställa som pensionärerna igår. Hela oktober bokat så nu hoppas vi att vi snart kan jobba med detta på heltid!

Nu väntar vi på att de ska komma och gjuta vår platta till uterummet. Sen går det fort :) Därute ska vi nog kunna njuta till jul. Om jag vinner 222 miljoner på lotto nästa vecka så kommer det nog bli en resa till Hawaii efter nyår. Jag gör mig så jävla bra i hula hula kjol :)

Tänker på vår vän. Håller tummar och tår och ber en bön till Gud ♥

Puss och kram varning på stan!

2 kommentarer:

Jeanna sa...

Åh va skoj för Wille!!!Hälsa honom att han har en tapper fanclub i Gnosjö som håller alla tummar o tår! Lycka till med din inspiration, låter kul (hör gärna mer om det när vi ses nån gång i framtiden).
PoK Jeanna

mimmi sa...

Han säger stort TACK! Saknar dig som tusan. Hur har du det i oktober?
Puss och kram ♥