måndag 18 maj 2009

Äntligen...

...är en veckas hårt arbete slut för mig. Har jobbat nio dagar i rad och är ledig imorgon, jobbar tisdag och sen är jag låååång ledig till nästa tisdag! Hur nice är inte det då?!!

Min roll som gudmor trädde i kraft i lördags då lilla H döptes. Hon är ett ljuvligt litet barn men gud vad hon skrek. Ingenting hjälpte, men så fort dop ceremonin var avklarad så somnade hon så gott så gott. Hur som helst så var det jätte trevligt och maten och fikat efteråt var toppen! Ni som följer fotbollsfruns blogg har väl läst om hennes pappa Krister?! Denna Krister var kyrkvaktmästare i kyrkan som H döptes i. Han pratade inte lika roligt som fröken Wollin utmålar det som men visst dialekten finns där. Men jäklar i min lilla låda vilket handslag karl hade, det var "rediga bonna nävar" det.

Idag har jag tagit lite komp eftersom det var prinsessans otur att bli feber sjuk. Jaja jag jobbade till 9 i morse ialla fall. Nu sitter jag och spanar ut på regnet och tycker att det är ganska bra att det blir blött, pollen försvinner och det håller gräsmattan grön!
Ikväll blir det Harrys och modevisning med Kalmar FF! Hur gött är inte det då?! Blev så glad att jag blev medbjuden, tack snälla! Hunkiga karlar är ju inte fel att vila ögonen på så här på måndagen. Undra vad man ska ta på sig, förslag någon?!

Ha en skön eftermiddag!/M

Inga kommentarer: