måndag 11 maj 2009

Helgen

Måndag morgon igen och man kan lägga helgen bakom sig. Fredags kvällen spenderades ihop med släkten på min systers 35 års kalas. Mycket god mat och dryck och så bebis gos förstås. Tack för senast snälla ni!
Natten till lördagen hade det tydligen varit ett himla åskoväder, hmm jag sov rätt så gott så det väckte inte mig i alla fall.

Vid 15 snåret åkte jag bort till en väninna och drack lite gott för att sedan bege oss på cykelfest. 196 personer samlades i stadens park och där fick vi drink och lappar där det stod vilka adresser förrätt, huvudrätt och efterrätt skulle serveras. Trevligt mingel och live musik, att solen sken gjorde nog oxå att folk fick den rätta stämningen Adressen där förrätten skulle serveras låg ju givetvis längst bort i stan. Trampa, trampa och en drink i ena handen, svettig och flåsig ringde vi i alla fall på dörren. Hamnade tillsammans med tre par för mig helt okända människor, stämningen där var väl lite tryckt men med god "räktårta" och lite alkohol så började folk komma in i ett samtal med varandra. Att värden för kalaset redan var rätt tankad kan vi ta en annan gång ;-)

Huvudrätten serverades hemma med kallskuren kycklingfilé, potatisgratäng, sallad och kall sås. Det blev en himla bra blandning av folk och de verkade uppskatta både mat och dryck, stämningen var i alla fall på topp så när klockan slog åtta ville ingen gå! Ett gott betyg tror jag?!
Men vidare till efterrätten skulle vi!
Jag hamnade hos mycket trevliga människor där det bjöds på glass och whiskey, nu pratar vi inte om en 6:a utan om halva dricksglas....osmakligt och orutinerat av dem som drack upp allt! (tror nog värdinnan där klämt ett halvt dricksglas själv innan vi anlände...)
Hursomhelst trevligt var det! Många blev lite överförfriskade och kände inte alls för att åka till lokalen där alla 196 pers skulle träffas. Jag och fyra grabbar blev kvar...jag tjatade och tjatade innan jag fick dem till att sätta sig på cyklarna för att dra vidare. Några stopp senare med lite
fallolyckor på vägen så var vi äntligen framme!
Det vankades live musik och drinkar till höger och vänster. Musikerna var otroligt duktiga och stämningen var på topp! Vissa fick gå hem för de blev lite trötta....Men jag var kvar, man kan ju inte missa det som kallas årets fest.
Hade ialla fall otroligt kulmen ibland undrar man bara hur somliga tänker, gå hem innan ni gör bort er, ett litet tips bara!

Gårdagen var otroligt seg men det var det värt!
Om ni blir bjudna på cykelfest så ta chansen för det är ett jätte kul koncept till att lära känna nya människor!
Ha en nice dag! /M

Inga kommentarer: