söndag 28 juni 2009

Fotbollsmorsa

Då var första riktiga fotbollsmatchen för prinsen avklarad. Han har varit nervös i en vecka och oroat sig, inte blev det bättre av att morfar sa att motståndarlaget kallades "ben knäckar gänget" ;-). Stackars liten. I allt förstora matchdräkter gjorde de storstilad entré, 11 nervösa 2002:or tog motståndarlaget i hand och domaren blåste igång matchen. Herregud säger jag bara det var alla på bollen och det bökades och trycktes åt alla håll, haha de var så söta. Tränaren kallade till sig alla spelarna och strategin målades upp efter det spelade de faktiskt ett strålande spel och de passade varandra och nickade och hade sig. Själv skrek jag och hejade på så att folk i min omgivning började skruva på sig och tycka att jag gick in för det lite för mycket...men hallå det är min lilla prins som var på planen där ute. Oh ja, jag kommer fortsätta vara en på hejande fotbolls morsa....
De vann med 11-0 och när lag fotot togs efter matchen lyste det stolthet i NIF ´s 2002:ornas ögon. I mina ögon kom det allt en liten tår ... av stolthet förstås!
Måste bara kommentera att nu leker de inte längre att de är Zlatan, Kim och Larsson nu vill alla vara Berg och Elm! Tiden talar sitt tydliga tecken det är dax för de unga att ta vid! /M
Ps. Faaan vad varmt det är i den här hålan, jag ska tebax till kusten imorgon vilket ska bli sååå skönt Ds.

Inga kommentarer: