onsdag 1 juli 2009

Fara eller icke fara

Måste säga att det är ljuvligt att ha semester när vädret är så himla gött. Bara njuta det är mumma för själen. Har avverkat två böcker sen i torsdags så imorgon får jag fara in till stan för att köpa nya vilket är sååå jobbigt det betyder ju att jag måste ta på mig anständiga kläder sminka mig och dra en borste genom håret. Här på landet är vi inte så noga hahaha i morse tvättade jag mig med en våtservett för jag tyckte det skulle bli allt för jobbigt att torka sig torr efter duschen. Hihihihaha vem kan tro sånt om mig....
Alla far och flyger de ska hitta på saker efter saker teatrar, resor och nöjesparker allt för att barnen ska ha nått att berätta när de kommer tillbaka till skolan eller dagis...Undra vad mina barn ska säga?! Kanske att vi chillat en del ;-)
När jag ser tillbax på mina barndoms sommarlov så såg de ut precis som mina barns gör just nu, det blev mycket sol och bad en resa till karamellfabriken och hade man tur så fick vi gå på flygmuseét. Men herregud jag älskade det och minns tillbaka på en skön tid. Nu får ni inte tro att vi inte kommer hitta på något det är klart vi ska, semestern har ju just börjat men man behöver ju inte alltid göra som alla andra det är det jag menar!
Min lilla prins har fått kompisar från Helsingborg som han hänger med, de spelar fotboll och gnabbas om vilket fotbollslag som är bäst HIF eller KFF. Kul har de i alla fall.
Nåväl nästa vecka kommer T och vi ska hitta på lite saker med barnen.
Nu ska jag fortsätta dricka vin och läsa mammas ÅRET RUNT ; -)
Livet är rätt ljuvligt! Pöss/M

Inga kommentarer: