torsdag 16 juli 2009

Vet ni vad?

På lördag ska jag sälja en massa på loppis. Japp ni hörde rätt, det trodde ni inte va? För första gången i mitt liv ska jag sälja av en massa istället för att bara köpa på mig. Hela bilen var full igår när vi anlände till Revis igen. En massa bra och ha saker som jag plockat fram från vinden och som jag glömt bort att jag hade. Men så här är det, har jag inte använt det på ett par år är ju inte sannolikheten så stor att jag kommer att använda det igen, eller hur?! Min mamma är alldeles förfärad och går och plockar upp det som jag absolut inte får sälja. Vips så var både lampor, glasburkar och tavlor omhändertagna Vem tjänade på det då???! Äh, det är klart att lilla mamma ska få det men resterande grejer är nu av diskade, vädrade och med fastställt pris. Japp ingen jävla prutning här inte. Lite av det jag säljer:
Helt senior golfset Wilson, 4 fina tavlor av hyfsade konstnärer, åk påse till vagn (fin ej använd mkt), krukor, burkar, uppläggnings fat, böcker och en massa annat. En tjock tv oxå fast den orkar jag inte dra dit så jag får väl visa den på bild. Ha ha vilket äventyr! Jag som ska ut och dricka en massa vin på fredag kommer väl stå där bakis och sälja allt till ett underpris. Kom och fynda!

Nu har jag bakat kakor till mina små änglar, ett sånt här lätt recept som är bara och koka ihop och hälla i formar. Inga farliga saker som mina barn inte tål. Här är receptet:

200 gr margarin
2 dl socker
6 msk kakao
2 dl sirap
3 dl kokos
7 dl cornflakes

Koka ihop i 3 minuter och blanda ihop med kokos och cornflakes. Häll upp i muffinsformar. Låt stå kallt och smaska sen i er!

Nähä, om man ska ta tag i sitt liv och gå ut en stund i solen!
/Pössar M

Inga kommentarer: