lördag 12 juni 2010

fredag 11 juni 2010

Äntligen!




Som jag har letat och letat efter examenskläder till min lilla prins, en kille med väldigt kräsen smak, allt ska vara på ett visst vis. Ingen skjorta, inga finbyxor inte si och inte så. Hur som helst tog vi oss in till stora staden direkt efter skolan idag. Vi hade en del ärenden som skulle fixas. Jag hade bra tålamod och visade vääääldigt många plagg som jag tyckte såg schysta ut men näää. I sista affären hittade det han ville ha, cool tischa (kallas tydligen för det själv så säger jag säger t- tröja men jag är ju jävligt gammal) och ett par häftiga shorts. Phuuu, i det läget kollade jag inte ens på prislappen för jag höll på att ge upp men ja det blev ingen billig historia...Peak Performance. Jaja, han är nöjd och då är jag oxå nöjd!
Sessan gjorde inga stora protester över det som inhandlades till henne vilket är skööönt! Polarn och Pyret fick sig ett besök.
Prinsen besökte även världens bästa frisörer på Cam&com, det är verkligen underbara tjejer som jobbar där, nästa fredag är det min tur!
Träffade fin fina Sarah där och gumman du ser alltid lika fräsch ut! Hoppas att du får en kanon helg på spa!

Nu har vi landat i tv soffan mätta och belåtna efter en sväng på stadens Thai ställe!
Jag har världens bästa barn bara så att ni vet!

Puss på er! ♥

torsdag 10 juni 2010

Räv



Igår kidnappade vi Anette på jobbet, hon fyllde 40 år i maj och nu var det äntligen dax för överraskningsfest för henne! Härlig mat och gott vin ute i det fria och sedan cykling hem till Helena. Det första jag gör är att luta mig mot räcket på verandan...det skulle jag inte gjort för först flög räcket sen flög jag rakt ner i rabatten...upp fort som fan och hoppas att inte så många sett. Gud så pinsamt jag såg framför mig hur T hade fått komma dit med verktygslådan och fixa till det...men Helena tröstade mig med att hennes man bara satt dit det provisoriskt...haha.

En härlig kväll med lite för mycket vin...känns rätt tungt idag faktiskt. Jag drog mig tillbaka vid 23 tiden och cyklade hem, när jag kommer till skogspartiet precis nedanför mitt så träffar jag en räv. Dahhh, han var två meter ifrån mig och vi stod och kikade lite på varandra sen lommade han i väg förmodligen hem till sitt och jag fortsatte hem till mitt!

Ha en härlig dag! /M

tisdag 8 juni 2010

Kanske världens finaste!



Var så avis på två vänner som har så himla fina halsband med sina barns namn på. Beställde mig oxå ett! Jag tycker det är helt underbart!
Lycka ♥

Perverst

Hmm var ett par dagar sen igen...kanske borde lägga ner det här med bloggandet..

Helgen har märkligt nog bara sprungit förbi, det började hemskt bra med en massa sol och grill med Mia och Rickard sen blev det akuten med Sessan för att alla jävla tallar blommar så förbannat! Lite mediciner och sen på benen högre än ett höghus och med en mamma som var trött som satan.

Idag har jag bevittnat en väldigt märklig händelse, gick förbi en bil som stod parkerad vid kiosken och i den sitter en konstig kille och...ja ni vet tar på sig själv. Sååå jävla äckligt. Förmodligen spanade han in alla tjejer som gick upp till stan och blev helt till sig av detta. Bråttom som jag hade eftersom jag jobbade så kom jag inte att tänka på detta förrän senare och då tre timmar senare ser jag att han fortfarande sitter kvar. Körde förbi och tutade två gånger och då gav han sig iväg den lilla snuskhummern. Tre timmar, hallå liksom tror ni inte att han får ont...???!! Ser jag honom igen kommer jag polisanmäla...japp jag har reg nummret! Klart att man får ta på sig själv men för fan gör det hemma!!!

Jaha det var ännu en dag i mitt lilla liv! /M

onsdag 2 juni 2010

Inte alltid så lätt

Att leva och umgås med mig är inte alltid det lättaste, jag kan vara en riktig bitch. När det liksom inte passar mig har jag defenitivt inget pokerface, det syns på hela mig att jag misstycker och ärligt talat är det inget jag känner att jag behöver dölja. Men visst i vissa situationer kan jag väl hålla masken en stund kanske...
Igår skulle vi ha lönesamtal med vår chef, inte mycket pengar att hurra för men det löpte mellan två olika belopp och jag fick ett mellanting och jag blev piss förbannad. Hade defenitivt väntat mig en högre summa. tydligen låg min lön redan högt (haha kan den vara hög inom det kommunala???) så hon kunde inte sätta högre än ett mellan belopp...Jag hatar lika lön!!! Om det nu ska vara individuellalöner (vilket jag tycker är bra) så ska det fanimej vara det oxå!!! Jag finner mig inte i att alla ska ligga rellativt nära varandra i lönerna. Ett bra utfört jobb ska primeras så är det bara!

Svaret på frågan: JA, jag har PMS!!!

/M