onsdag 11 februari 2009

Sjukstuga

Oj då har ju inte bloggat på ett bra tag vad ska jag skylla på? Mycket just nu, inte orkat, noll inspiration, dator krångel?? Äh, jag vet inte vad det beror på men nu är jag i alla fall tebax...

Det har varit en sjuk vecka hos familjen N. Först och främst har jag fortfarande förbaskat ont i "svansen" men det känner man liksom inte när ens barn blir sjuka. Sessan fick monster hög feber och som ett brev på posten kom oxå alla dessa kramper, det hände väl siså där 40 gånger på en timma, då är man inte stor på jorden kan jag lova. Det skulle bli en ambulansfärd som slutade med att jag tog min egna bil orkar inte förklara varför men in på sjukhuset kom vi efter en blixt visit hos husläkaren. Väl där pumpar de in en massa medicin i den lilla 11 kilos kroppen sen var hon som vanligt igen fast mycket trött så klart. Så nu har vi under 1 ½ dag lyckats hålla febern under 38 grader, vilket känns gutt.

Nästa man som insjuknar är min make T, han är DÖDSSJUK och ser ljuset i tunnlen mest hela tiden ;) herregud säger jag bara. När en annan är sjuk är det bara att bita ihop, men dahhh han är som ett litet gossebarn som bara ligger och skriker om att han vill ha saft och glass. Pust stånk och stön hinner han oxå med att säga mellan varven.
Prinsen har klarat sig hittills vilket är såååå SKÖNT. Han pratar mest om alla tjejer han dansade med på discot i fredags, åååhh mammas lilla pojk tänk så stor han blivit!

Nu faller snön och jag hoppas för min gud att det inte kommer så pass mycket att jag behöver skotta för det är ju inte så liten yta vi har som behöver hålla snöfri. Får väl hoppas på snälla grannar ;)

Är lite ledsen att jag inte kan åka och hälsa på min syster dotter, vill ju inte smitta ner henne. jag ska nog kräva en hel kväll av gos med henne nu när jag får vänta sååå länge. /M

2 kommentarer:

Mia sa...

Hej vännen! Gu va trist att höra att ni är sjuka, igen! Var rädda om er och krya på er! Hörs snart.
Bamsestor-styrke-krya-på-er-kram!!!

//mia

mimmi sa...

Jo nu börjar vi bli piggare, men du nu måste vi snart träffas alla fyra. Bio kanske och en bit mat efter?!
Höres i helgen.

Pööösss på daaaj!