onsdag 1 april 2009

Våren!

Underbart underbart underbart, det är sol och 14 grader ute!!!!! Man kan ju inte vara annat än glad, tror att jag ska sätta fram mina fina vita utemöbler på framsidan idag. Kommer på massor som måste göras, högtryckstvätta altenen, olja, klippa äppelträden, gräva om i växthuset, plantera och skaffa lite värme så att det kan börja växa. Hmm undra hur jag ska hinna, fönstren måste putsas tills nästa vecka och allt måste städas och skuras. Kan någon komma och hjälpa mig, typ föräldralediga syskon kanske??;)

På tal om växthuset, undra om jag kan få prästen att komma hit med lite ko dynga i år oxå? Han är ju för charmig!

Ska jobba i eftermiddag vilket känns lite segt när man varit ledig sen i torsdags men när man väl kommit igång så flyter det på rätt bra. Nästa vecka har jag tagit lite semester för att hinna med allt det som ska hinnas. Nu blir det dagis lämning. /M

Inga kommentarer: