fredag 15 januari 2010

Hallelulja

Igår var jag på en mycket trevlig tillställning med LC, vi hade bjudit in prästen Nicklas. Vi fick möjligheten att ställa våra frågor och funderingar.
Vilken man, vilken människa vilken präst! Jag har tidigare haft nöjet att träffa honom i olika sammanhang men inte så intimt som det var igår. Klokare människa har jag nog aldrig stött på. Han pratade snusk, drack vin och svor som vilken människa som helst, vem trodde det om kyrkans folk?! Stackaren var ju jätte nervös över att träffa oss 12 kvinnor, han hade gjort sig snygg som få med nya kläder, ny rakad och ny klippt.
Kvällen bara flög fram och plötsligt var klockan midnatt, lagom lurig gick jag och la mig...kanske därför jag har såååån huvudvärk idag?!
Jag fick bra svar på mina frågor om syndernas förlåtelse och skuld frågan, det känns tryggt.
Jag ska fanimej bli religös och hänga i kyrkan för han är inte bara klok han är grymt snygg oxå ;) Om alla präster vore som han skulle inte kyrkan tappa medlemmar kan jag lova.

Ha en underbar fredag, nu ska jag vila mitt huvud.
Tjing tjong.
/M

Inga kommentarer: