onsdag 7 januari 2009

När Anders från Örebro kom till mig

Jag hade date i måndags, japp det är sant. Anders från Örebro hade startat bilen 8.15 på morgonen för att vara hos mig vid 13 tiden. Jag hade lagt ut en annons några veckor tidigare som han svarat så glatt på. Han kom för att titta på skönheten...
Ja nu var det inte mig han hade ögonen på utan min 50 tals radio av märket Luxor. Ni skulle sett hans ögon de tindrade och gnistrade som ett barn på julafton. Denne vattenkammade man i 65 års åldern samlar på dessa otympliga möbler. Att denna var något speciellt fattade jag när han uttryckt sitt 70:e Åhhhh. Fan jag kanske tog för lite betalt???
Vi fick knappt in möbeln i bilen 80 kg är rätt mycket när man ska lyfta upp till kanten av minibussen som han hyrt dagen till ära. Men nöjd och glad körde han ifrån oss ialla fall. Innerst inne är jag oxå glad, dels blev jag lite rikare och dessutom kom farmor och farfars radio till nytta hos en man som kommer att vårda den ömt. Han sa att han inte för något i världen skulle släppa den förren han hamnar på kyrkogården. Hoppas att han får mycket glädje av den innan han hamnar där.

Trettonhelgen har väl i övrigt inte varit helt kul mer än så vill jag inte berätta. Kan väl ialla fall rikta ett tack till alla människor som jobbar med att ta hand om andra människor när krisen är ett faktum!

Idag blir det ganska soft är ledig. Prinsen har en kompis hos sig så det blir nog lite skridskoåkning på sjön. Ha en underbar dag! /M

Inga kommentarer: