fredag 23 januari 2009

Reflektion

Har ni tänkt på hur många olika människor vi träffar varje dag? Några kanske vi bara springer förbi, några pratar vi några korta meningar med andra spenderar vi en hel dag med. Somliga människor sätter sina spår några passerar obemärkt förbi. Vissa lämnar kraftiga intryck andra inte. Vad får oss minnas vissa människor och inte alla?
Sprang på en tjej på sjukhuset i onsdags, hon hälsade och var så himla trevlig. Hon pratade på som sjutton medan jag stod som ett frågetecken. Det visade sig att vi gått på Högskolan ihop, oj då kära nån inte fan visste jag det fören hon sa det. Tydligen hade jag lämnat större intryck på henne än vad hon gjort på mig.
Jaha är det för att jag är den där störiga tjejen som gillar att lyssna på min egna röst, skrattar högst eller för att jag flirtade med klassens snygging? (Ja jag vet jag var i hop med T då, men nu talar vi om 10 år sen...) Kanske var det rent av så att hon faktiskt tyckte att jag var trevlig och schysst??!! Jo, jag kan vara det oxå om ni inte trodde det.
Det är märkligt jag måste nog börja läsa av min omgivning lite bättre det finns många människor i vår värld som är förtjänade av att få lite mer uppmärksamhet de som inte hörs lika mycket som jag. /M

Inga kommentarer: