tisdag 25 augusti 2009

Fjärilar i magen

Igår var dagen innan sommarlovet tog slut det var en mycket förväntansfull prins som somnade gott igår kväll. Idag var han uppe med tuppen klockan 6 och undrade om inte skolan skulle börja snart, åhh jag som precis drömde så gott. Klockan åtta var vi redo, skolväska med nya pennor och sudd satt som en smäck på ryggen och humöret var på topp tills jag upplyste honom om att jag tänkt vara med i skolsalen en stund för att kolla så att allt är ok. Men det var inte poppis...tjatet med att ingen annan kommer att ha med sin mamma åhh varför då?! Jag hävdade att det var för att överrappotera till fröken om allergier och mediciner till slut fick jag ett godkännande att vara med av min lilla prins.
Nu går min lilla älskling i 1 klass sitter brevid en söt skötsam tjej och verkar tycka att det ska bli super kul att få läxor. Det var ju jag som satt med fjärilar i magen och var mest nervös...men herregud han fixar ju detta utan mammas hjälp hela tiden. Usch jag blir nästan tårögd av att han inte behöver sin mamma lika mycket längre.

Nu ska jag till jobbet. Tjingeling M

Inga kommentarer: